آزمون سراسری مفاهیم و حفظ قرآن‌ در ۹ حوزه لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 1453488
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
با رقابت بیش از هزار داوطلب؛

آزمون سراسری مفاهیم و حفظ قرآن‌ در ۹ حوزه لرستان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دوازدهمین دوره آزمون سراسری ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن‌ وزارت ارشاد چهارم مهر با شرکت 1258 داوطلب در ۹ حوزه امتحانی لرستان برگزار می‌شود.

منصور احمدی، مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره آزمون سراسری ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این آزمون قرآنی هم‌زمان با سراسر کشور صبح جمعه، چهارم مهر ماه در حوزه‌های انتخابی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این دوره از آزمون در دو بخش کتبی و شفاهی در بیش از 17 رشته برگزار می‎شود که آزمون صبح کتبی و ساعت هشت و نیم صبح شروع  و آزمون ویژه داوطلبین زیر 12 سال رشته حفظ بعدازظهر انجام خواهد شد.

احمدی گفت: در استان لرستان این آزمون قرآنی در 9 حوزه امتحانی برگزار می‌شود که در هر شهرستان یک حوزه برای این ازمون در نظر گرفته شده و آزمون مربوط به خرم‌آباد هنرستان ولی‌عصر(عج) برگزار می‌شود.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: در استان لرستان تعداد هزار و 258 نفر داوطلب شرکت در این ازمون قرآنی هستند که 956 نفر آن‌ها در بخش کتبی و 302 نفر در بخش شفاهی شرکت دارند.

احمدی در پایان گفت: در بین شهرستان‌های استان لرستان سلسله با 41 نفر و خرم‌آباد با 221 نفر به ترتیب کمترین و بیشترین داوطلب را دارند.

captcha