ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 1454905
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
با تأکید بر مؤلفه‌های شهر اسلامی؛

ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با تأکید بر مؤلفه‌های شهر اسلامی ۲۱ و ۲۲ آبان‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.

مهدی برادران، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی ومدیریت شهری با تأکید بر مؤلفه‌های شهر اسلامی 21 و 22 آبان‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.

وی گردهمایی اندیشمندان، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان امور شهری برای تبادل اطلاعات و دیدگاه‌ها درباره شهر ایرانی ـ اسلامی، بهره‌گیری از یافته‌های جدید پژوهشی در راستای تحقق شهر ایرانی ـ اسلامی و کمک به شکل‌گیری شبکه‌های اطلاعاتی بین مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی را از جمله اهداف ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری عنوان کرد.

برادران با بیان اینکه بهره‌گیری از تجربیات ملی و بین‌المللی در عرصه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری از دیگر اهداف این کنفرانس به شمار می‌رود، ابراز کرد: تجزیه و تحلیل فرصت‌ها و چالش‌ها در شهرهای ایران با تأکید بر کلان‌شهر مذهبی مشهد، بررسی و شناخت مؤلفه‌های شهر ایرانی ـ اسلامی، توسعه و تعمیق مسئولیت‌پذیری، مدیریت و مشارکت در شهر ایرانی ـ اسلامی از دیگر اهداف این کنفرانس محسوب می‎شود.

وی شهر ایرانی ـ اسلامی را محور ویژه این کنفرانس عنوان کرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، گردشگری مذهبی و زیارت، حمل و نقل شهری، شهر و محیط طبیعی، مدیریت بحران و امنیت شهری، جامعه و فرهنگ شهروندی، اقتصاد شهری، معماری و شهرسازی، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی، شهر هوشمند و مسائل ویژه کلان شهر مشهد از دیگر محورهای این کنفرانس هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه هر مقاله توسط سه استاد ارزیابی می‌شود، ادامه داد: علاقه‌مندان فرصت داشتند مقالات خود را در محورهای این کنفرانس تا 15 شهریورماه به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه 15 مهرماه نیز نتایج ارزیابی از سوی داوران اعلام می‌شود، مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر مشهد را دبیرخانه این کنفرانس عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر این علاقه‌مندان می‌توانستند آثار خود را به نشانی اینترنتی http://upmc6.um.ac.ir بفرستند.

برادران به همکاری 40 مجموعه و انجمن علمی برای برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: ارائه مقاله برتر، برگزاری میزگرد و برپایی نمایشگاهی از مقالات کاربردی از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه حدود دو ماه پیش فراخوان این کنفرانس اعلام شده است، ابراز کرد: سعی شده از مقالات به صورت کاربردی استفاده شود تا بتوانیم در آینده از این مقالات در مدیریت شهری مشهد بهره‌مند شویم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد با اشاره به انتخاب داوران این کنفرانس، یادآور شد: داوران این کنفرانس از بین اساتید دانشگاه فردوسی انتخاب شده‌اند تا مقالات از لحاظ علمی و کابردی در حد قابل قبولی باشند.

captcha