افشاگری امام سجاد(ع)، خط بطلانی بر تحریف تاریخ عاشورا بود
کد خبر: 1470750
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

افشاگری امام سجاد(ع)، خط بطلانی بر تحریف تاریخ عاشورا بود

گروه اندیشه: امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که افشاگری‌های امام سجاد(ع) در کوفه، شام و مدینه، توان تحریف تاریخ عاشورا را از دشمن سلب کرد، گفت: عاشورا، یک جریان و فرهنگ است و باید این فرهنگ را زنده نگه داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان روز گذشته، 16 آبان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با تأکید بر این‌که محافل عزاداری برای سیدالشهدا(ع) باید پس از عاشورا نیز برپا باشند، گفت: سوگواری در عزای شهادت سیدالشهدا(ع) باید پس از سال‌روز شهادت ایشان نیز ادامه داشته باشد.
وی افزود: سپاهیان عمر سعد پس از روز عاشورا و شهادت امام حسین(ع)، خود را پیروز میدان می‌پنداشتند و از این حقیقت غافل بودند که نور الهی خاموش نخواهد شد و حق، اسلام و قرآن برای همیشه تاریخ پابرجا خواهند بود.
امام جمعه زنجان با بیان این‌که پس از عاشورا باید از میراثی که با خوان سیدالشهدا(ع) و یارانش برای اسلام باقی مانده است، پاسداری کرد، ابراز کرد: مقابله با دشمنان دین و میراث‌داری از خوان سیدالشهدا(ع) در صورت فراهم بودن شرایط، به صورت مستقیم و در صورتی که شرایط مسلح شدن فراهم نبود، به صورت مبارزه منفی انجام خواهد شد.

افشای جنایات ظالمان، اساس مبارزه منفی است
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س)، پایه‌گذار مبارزه منفی بود، تصریح کرد: در این نوع مبارزه، جنایاتی که ظالمان بر مظلومان روا داشته‌اند از سوی مبارزان مطرح شده و منطق مبارزان با ظلم، شیوه‌های عاری از منطق دشمن را برملا می‌کند.
وی اظهار کرد: امام سجاد(ع) دومین مبارز در جبهه مبارزه منفی با دشمنان اسلام بود و بیماری مصلحتی وی در کربلا سبب شد تا پس از عاشورا بتواند ظلم و فجایعی که نسبت به خاندان امیرالمؤمنین(ع) روا داشته شد را به گوش جهانیان برساند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به این‌که افشاگری‌های امام سجاد(ع) در کوفه، شام و مدینه، توان تحریف تاریخ عاشورا را از دشمن سلب کرد، عنوان کرد: عاشورا، یک جریان و فرهنگ است و باید این فرهنگ را زنده نگه داشت.
امام جمعه زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در سال‌های اخیر به عنوان الگوی عزاداری در جهان اسلام مطرح شده است و باید توجه داشت که تنها پیشرو بودن مطرح نباشد، بلکه باید پیروی از مکتب عاشورا سرمشق همه مردم باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان یادآور شد: هیئت‌های عزاداری باید رابطه عاطفی مردم با اهل بیت(ع) را قوام ببخشند و از سویی نیز نیاید کربلائیان را افرادی ضعیف جلوه داد.

captcha