اولین همایش «سید العابدین(ع)» برگزار می‌شود
کد خبر: 1471796
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
٢١ آبان ماه؛

اولین همایش «سید العابدین(ع)» برگزار می‌شود

گروه جامعه: همایش بررسی نقش مساجد و مراکز دینی در گسترش فرهنگ رفیع دعا با محوریت صحیفه سجادیه و سنت و سیره عملی حضرت امام سجاد(ع) با عنوان همایش «سید العابدین(ع)» ۲۱ آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اولین همایش سیدالعابدین(ع) با هدف تقدیر از شخصیت‌هایی که در توسعه و ترویج صحیفه سجادیه خدمات فرهنگی و علمی داشته‌اند،٢١ آبان ماه در تهران برگزار می‌شود.
این همایش که با حضور نمایندگانی از دفاتر مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و مراکز دینی، آستان مقدس امامزادگان منتسب به امام سجاد(ع)، مساجد، هیئات مذهبی، مدارس، مراکز آموزشی، پایگاه‌های بسیج، کانون‌ها و مؤسسات مزین به نام یا القاب حضرت امام سجاد(ع) و شخصیت‌های برجسته دینی و فرهنگی برگزار می‌شود، از شخصیت‌هایی که در توسعه و ترویج صحیفه سجادیه به خصوص امام سجاد (ع) آثار و خدمات فرهنگی و علمی ویژه‌ای از خود به جای گذاشته‌اند، تقدیر به عمل می‌آید.
شخصیت‌های که به صورت جامع در امر صحیفه و امام سجاد(ع) کارهای علمی و تحقیقی کرده‌اند، وعاظ برجسته، ذاکرین، مؤلفان، نویسندگان و تولیدکنندگان آثار در حوزه‌های مجازی و مکتوب همچنین شاعران برجسته که در مورد امام سجاد(ع) فعالیت داشته‌اند نیز از جمله افرادی هستند که در این همایش از آنها تقدیر به عمل می‌آید.
لازم به ذکر است، این همایش در آستانه سالروز  شهادت آن حضرت از ساعت 9 تا 11:30 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) نیز ٢٨ آبان ماه در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

captcha