ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری به کار خود پایان داد
کد خبر: 1472903
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
در مشهد؛

ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری به کار خود پایان داد

گروه اجتماعی: ششمین کنفرانس ملی برنامه‌‌ریزی و مدیریت شهری با تأکید بر مؤلفه‌های شهر اسلامی عصر روز گذشته، ۲۲ آبان ‌در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با تأکید بر مؤلفه‌های شهر اسلامی عصر روز گذشته، 22 آبان با قرائت بیانیه پایانی کنفرانس، پایان یافت.

در مراسم اختتامیه این کنفرانس که در سالن همایش‌های دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، محمود صلاحی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، با بیان اینکه دنیا از معماری ایران استقبال می‌کند، گفت: بسیاری از مردم دنیا به ایران می‌آیند تا معماری کشور ما را ببینند که نه اینکه معماری کپی شده کشور خودشان را تماشا کنند.

صلاحی ادامه داد: دنیا از معماری ما استقبال می‌کند و شهر مشهد یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌تواند در استفاده از سبک معماری اسلامی ـ ایرانی، پیشتاز باشد و معماری شهر امام رضا(ع) را به نمایش بگذارد.

وی با بیان این که هم اکنون چیزی به‌عنوان معماری اسلامی ـ ایرانی در کشور وجود ندارد، گفت: متأسفانه هم اکنون این نوع معماری در کشور به چشم نمی‌خورد و آن ‌چه که ما به‌عنوان سبک معماری از سایر کشورها دریافت کرده‌ایم، کامل نیست.

صلاحی‌ مدیریت شهری را یکی از مباحث مطرح دنیا عنوان کرد و افزود: مسلمان‌ها از اولین گروه‌هایی بودند که شهر را به‌عنوان مدینه پایه‌گذاری کردند اما در ادامه فراموش کرده‌ایم که یک شهر را چگونه باید ساخته و اداره کنیم.

در ادامه، محمد‌مهدی برادران، دبیر اجرایی ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، با اشاره به برگزاری کارگاه‌های علمی و تورهای آموزشی در طول این کنفرانس گفت: در این کنفرانس، علاوه بر تورهای علمی و آموزشی، نشست‌هایی با عناوین هم‌اندیشی نقشه راه مشهد هوشمند و آسیب‌شناسی رویکرد مؤلفه‌های بافت فرسوده در مشهد، برگزار شد.

برادران ادامه داد: برگزاری سه میز‌گرد شهری محله محور، بررسی لایحه پیشنهادی دولت در‌خصوص مدیریت شهری و میز‌گرد تبیین مؤلفه‌های شهر اسلامی، از جمله دیگر برنامه‌های این کنفرانس ملی بود.

در پایان نیز، هادی اعظمی، دبیر علمی ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، بیانیه پایانی کنفرانس را قرائت کرد.

یادآور می‌شود، پس از پایان یافتن مراسم اختتامیه ششمین دوره این کنفرانس، «راهبردهای توسعه شهری» به عنوان محور اصلی هفتمین دوره کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری به بحث و بررسی گذاشته شد.‌

captcha