بیان متین امام سجاد(ع)، قید زمان و مکان را از واقعه عاشورا زدود
کد خبر: 1473104
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
امام جمعه موقت خرمدره:

بیان متین امام سجاد(ع)، قید زمان و مکان را از واقعه عاشورا زدود

گروه سیاسی: امام حسین(ع) در روز عاشورا و در سرزمین کربلا حماسه‌ای بزرگ خلق کرد و امام سجاد(ع) این حماسه بزرگ را با بیان متین و دقیق در قالب دعا و خطبه در شهرهای کوفه، شام و مدینه از قید زمان و مکان رها کرده و شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را جاودانه ساخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام مسیح‌الله میرزایی، امام جمعه موقت خرمدره روز گذشته، 23 آبان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به ضرورت رعایت تقوای الهی از سوی مؤمنان، تصریح کرد: تقوا یک دستورالعمل دینی و عقلی برای صیانت از گوهر ذاتی و فطری انسان و مهمترین وسیله در سیر و سلوک معنوی و تقرب به خداست.
وی با بیان این‌که تا زمانی که نفس انسان، آلوده به گناهان و تابع هوس‌ها و لذت‌های نفسانی است، او به حیات طیبه دست نخواهد یافت، عنوان کرد: همان‌طور که تفکر، راه رسیدن به حقایق جهان هستی است، تقوا هم طریقی است که انسان را قادر به مشاهده حقایق و اسرار عالم می‌کند.
امام جمعه موقت خرمدره با تأکید بر این‌که از دیدگاه قرآن کریم، تقوا دارای آثار و برکات فراوانی است، گفت: از مهم‌ترین این آثار و برکات می‌توان به بهره‌مندی از روزی و برکات آسمان و زمین، نجات از سختی‌ها، بهره‌مندی از هدایت قرآن و تعالیم انبیا و تشخیص حق از باطل اشاره کرد.
حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به این‌که تقوا یکی از راه‌های رسیدن به کمال انسانیت است، یادآور شد: در حال حاضر عمده چالش‌ها و ناهنجاری‌ها در حوزه فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در نبود تقوا که از دستورالعمل‌های مهم دینی است، خلاصه می‌شود.

ابداعات علامه‌طباطبایی خدمت شایانی به جامعه علمی و حوزه‌های علمیه کرده است
وی با اشاره به فرارسیدن سال‌روز شهادت امام زین‌العابدین(ع)، اظهار کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا در سرزمین کربلا حماسه‌ای بزرگ خلق کرد و امام سجاد(ع) این حماسه بزرگ را با بیان متین و دقیق در قالب دعا و خطبه در شهرهای کوفه، شام و مدینه از قید زمان و مکان رها کرده و شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را جاودانه ساخت.
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به فرارسیدن سال‌روز ارتحال علامه طباطبایی، تصریح کرد: به اذعان اندیشمندان دینی، آن عالم فرهیخته از برجستگان حوزه علوم دینی بوده که با ابداع و نوآوری‌ها در عرصه علوم عقلی و تفسیر، خدمت شایانی به جامعه علمی و حوزه‌های علمیه کرده است و می‌توان بخشی از برکات آن عالم بزرگ را تفسیر کبیر «المیزان» و تربیت مراجع فعلی قم و شهید مطهری برشمرد.
امام جمعه موقت خرمدره با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5، خاطرنشان کرد: ملت ایران در این برهه زمانی نباید به هیاهو و جنجال‌های درون‌مرزی و برون‌مرزی و دلسوزی‌های بی‌مبنا توجه کنند چراکه حکومت اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی، یک رهبر و سکاندار داشته و تشخیص مصالح کلی و خطوط قرمز نظام به عهده ایشان گذاشته شده است.
حجت‌الاسلام میرزایی در پایان تأکید کرد: کارگزاران نظام اسلامی به‌عنوان سربازان مقام معظم رهبری به شمار می‌آیند و تا نظر ایشان بر حمایت از تصمیمِ تصمیم‌گیران باشد، باید اقدامات آنان مورد حمایت و تأیید قرار گیرد.

captcha