آموزش «مکالمه عربی» در ترم دوم ارتقای حافظان قرآن
کد خبر: 1474633
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

آموزش «مکالمه عربی» در ترم دوم ارتقای حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: در ترم دوم ارتقای حافظان ممتاز قرآن دروس «مکالمه عربی» و «صوت و لحن» آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ترم دوم ارتقای حافظان ممتاز قرآن از هفته گذشته، در شورای عالی قرآن آغاز شده است که در این ترم آموزشی، کلاس‌های مکالمه زبان عربی و صوت و لحن برای حافظان ممتاز قرآن برگزار می‌شود.
حافظان ممتاز قرآن که در این دوره‌ حضور دارند در قالب فراخوانی دعوت شدند که در ترم آموزشی گذشته هر هفته به مدت چهار ساعت آموزش دیدند و در ترم دوم نیز که روزهای سه‌شنبه هر هفته به مدت چهار ساعت خواهد بود ادامه آموزشی‌های تخصصی را می‌بینند.
براساس این گزارش، دوره‌های ارتقای حافظان ممتاز قرآن در قالب چهار ترم آموزشی برگزار می‌شود و حافظان قرآن که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند با شرکت در چهار ترم آموزشی در نظر گرفته شده، گواهی پایان دوره را از شورای عالی قرآن دریافت می‌کنند.
آماده‌سازی حافظان ممتاز برای اعزام به مأموریت‌های خارج از کشور و مجهز شدن آنها به توانمندی‌های لازم و مسائل فنی مربوط به حفظ و تسلط آنها بر مباحث علوم قرآنی، مکالمه زبان عربی و زبان‌های دیگر و همچنین آشنایی با معارف قرآنی از جمله اهدافی است که در این دوره‌های آموزشی دنبال می‌شود.
همچنین، هدف دیگر شورای عالی قرآن از برگزاری دوره‌های ارتقای حافظان ممتاز قرآن، تربیت حافظ‌ان مبلغ است؛ حافظان قرآنی که در عرصه تبلیغ به ویژه در مأموریت‌های خارجی نیز بتوانند تأثیرگذاری بالایی داشته باشند.
یادآور می‌شود، ترم دوم ارتقای حافظان ممتاز قرآن تا اواخر زمستان ادامه داشته و ترم سوم این دوره‌ها نیز بهار سال 94 برگزار خواهد شد.

captcha