ضرورت راه‌اندازی بانک اطلاعات جهت شناسایی دانشجویان شاهد و ایثارگر
کد خبر: 1475131
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
ضیایی عنوان کرد:

ضرورت راه‌اندازی بانک اطلاعات جهت شناسایی دانشجویان شاهد و ایثارگر

گروه اجتماعی: معاون آموزشی وزارت بهداشت به راهکارهای وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهتر به دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره و بیان کرد: به دنبال این هستیم از طریق دانشگاه و ستاد مرکزی وزارت بهداشت این افراد را شناسایی کنیم که ‌این فرایند می‌تواند در قالب یک بانک اطلاعاتی تعریف شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدامیرمحسن ضیائی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز، 28 آبان‌ماه در کارگاه آموزشی توانمندسازی و روش مهارت‌های ارتباطی ‌اساتید مشاور، مدیران، ‌دبیران و کارشناسان ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هتل پردیسان، اظهار کرد: حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر تنها در بعد آموزشی خلاصه نمی‌شود بلکه مسائل فرهنگی در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز همه جوانان ما در معرض آسیب‌های فرهنگی قرار دارند و در این بین وظیفه ما شناسایی معضلات و انجام فعالیت‌های نو و مبتکرانه است.

ضیایی با بیان اینکه با توجه به تهاجم فرهنگی کار ما بسیار سخت‌تر از پیش است، تأکید کرد: ما باید به عنوان مسئولان دانشگاهی نقاط ضعف را به قوت تبدیل کرده، برخی از راهکارهای جدید را فراگیریم و از آن برای رفع مشکلات بهره‌مند شویم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: برگزاری این کارگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای انتقال تجربیات، دست‌اندرکاران و مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌ کشورهای توسعه یافته در حمایت و ارج‌گذاری بر اقدامات قهرمانان جنگی بیان کرد: کشورهای توسعه یافته به شدت به افرادی که سابقه حضور در جنگ داشته‌اند، احترام می‌گذارند زیرا می‌دانند پایه‌های کشورشان به این مقام افراد استوار است.

ضیایی افزود: به عنوان نمونه یکی از قدیمی‌ترین مراکز درمانی در آمریکا بیمارستان‌هایی با عنوان کهنه سرباز وجود دارد که همه امکانات به عنوان یک حق نه ترحم در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متأسفانه ما در حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر بسیار کم‌کاری کردیم، به طوری که گاهی اوقات این مسئله به ضدارزش تبدیل می‌شود لذا این فرزندان نباید در فضای دانشگاه انگشت‌نما شوند.

وی، وظیفه اصلی مسئولان را توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر عنوان کرد و گفت: برخی از این دانشجویان تا سطوح دانشجوی ممتاز نیز پیش می‌روند بنابراین مطمئنا اگر ما کمی از ماموریت خود را در قبال ایشان به درستی انجام دهیم، به نتایج مطلوب خواهیم رسید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مسئولیت اساتید مشاور در ارائه خدمات به دانشجویان شاهد و ایثارگر بسیار خطیر است، گفت: اگر ما امروز مسئولیت ساماندهی امور دانشجویان را پذیرفته‌ایم، باید به فکر دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه هدایت دانشجویان شاهد و ایثارگر باید مشوقانه و همراه با توجه به پیشینه آن‌ها صورت گیرد، به راهکارهای وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهتر به دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره و بیان کرد: به دنبال این هستیم از طریق دانشگاه و ستاد مرکزی وزارت بهداشت این افراد را شناسایی کرده و در قبال آن‌ها برخوردی فعال داشته باشیم که ‌این فرایند می‌تواند در قالب یک بانک اطلاعاتی تعریف شود.

وی تأکید کرد: برخورد ما با این قشر از دانشجویان نباید برخوردی پسین و در نتیجه بروز مشکل و مراجعه دانشجو به ما صورت گیرد بلکه ما در ابتدا نباید نباید بگذاریم مشکل و مسئله‌ای پیش آید که در این زمینه توانمندسازی دانشجویان بهترین راهکار است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تلاش ما باید افزایش و تقویت خودباوری در دانشجویان شاهد و ایثارگر باشد، ابراز کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که این افراد تصور کنند همیشه وابسته به کمک ما هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز آغاز عملیات محرم بیان کرد: جانفشانی شهدا باعث شده که ما امروز بتوانیم در سطح منطقه و دنیا صحبت کنیم.

ضیایی تأکید کرد: باید توجه داشت خدمات ما به دانشجویان شاهد و ایثارگر لطف نیست زیرا اگر پدران این افراد امروز زنده بودند، مطمئنا این دانشجویان از زندگی بهتری برخوردار می‌شدند لذا این وظیفه ماست که از این افراد حمایت کنیم.

captcha