فرهنگ شهادت و ایثارگر با تعریفی به‌‌روز همراه شود
کد خبر: 1475138
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

فرهنگ شهادت و ایثارگر با تعریفی به‌‌روز همراه شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه باید برای نسل جدید ادبیات جدیدی ایجاد کنیم، گفت: این ادبیات جدید باید به‌شکلی تأثیرگذار به نسل جدید منتقل شود و فرهنگ شهادت و ایثارگر را نیز با تعریفی به‌‌روز همراه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح امروز، 28 آبان‌ماه در کارگاه آموزشی توانمندسازی و روش مهارت‌های ارتباطی ‌اساتید مشاور، مدیران، ‌دبیران و کارشناسان ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، گفت: ما باید برای نسل جدید ادبیات جدیدی ایجاد کنیم، امروز اگر صدای ما در دنیا بلند شده، نتیجه قطع‌‌شدن برخی از صداها در گذشته است.

وی ادامه داد: این ادبیات جدید را باید به شکلی تأثیرگذار به نسل جدید منتقل کرده و فرهنگ شهادت و ایثارگر را نیز با تعریفی به‌روز همراه کنیم زیرا مطمئناً با این اقدام حس ترحم از بین می‌رود.

ابراهیمی با بیان اینکه با نهادینه‌شدن این ادبیات به جای ترحم از مشاوره و مساعده استفاده خواهیم کرد، افزود: البته باید توجه داشت، در مشاوره نیز باید حالت تعامل طرفین حفظ شود و دو طرف از موضع برابر با یکدیگر سخن گویند.

وی افزود: همیشه عده‌ای از ورود به فضاهای اختصاصی پرهیز دارند لذا به همین علت باید فضای مشاوره گشوده شود به گونه‌ای که به دنبال ارائه مشاوره به فرزندان شاهد و ایثارگر در فضای اختصاصی نباشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه مرزکشی و جداکردن دانشجویان شاهد و ایثارگر با سایر دانشجویان کار مفیدی نیست، بیان کرد: این مسئله موجب تقسیم فضای دانشگاه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید توجه کنیم که رسولان تثبیت فرهنگ شهادت دانشجویان هستند لذا این فرهنگ باید آرام و منطقی به دانشگاه ورود یابد، ابراز امیدواری کرد، اتفاقاتی نو در نتیجه برگزاری این نشست‌ها در دانشگاه‌ها نسبت به دانشجویان شاهد و ایثارگر صورت پذیرفت.

همچنین، بی‌بی سهیلا شجاعی، مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهتمام به ارتقای سطح علمی دانشجویان شاهد را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 741 دانشجوی شاهد و ایثارگر در مشهد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 80 نفر در مقطع تخصص و فوق تخصص، 226 دانشجوی کارشناسی، 30 دانشجوی کارشناسی ارشد و 405 دانشجوی دکتری هستند.

شجاعی با اشاره به محور فعالیت‌های مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: توجه به قرآن و عترت در قالب ترویج فرهنگ مهدویت، حفظ قرآن و … یکی از محورهای فعالیت‌های ما به‌شمار می‌رود.

مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین، بزرگداشت مناسبت‌های مختلف،‌ تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر، برجسته کردن توانایی‌های این قشر از دانشجویان، برگزاری اردوهای مختلف، دیدار با علما و اساتید شاهد و ایثارگر و همچنین، خانواده دانشجویان از دیگر برنامه‌های ما در این مدیریت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون ایثار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این کانون نیز در طراحی برنامه‌ها فعالیت خود را ادامه می‌دهد که این فعالیت‌ها در قالب انتشار نشریات، کمیته فرهنگی و … انجام می‌شود.

شجاعی استفاده از توانمندی‌های دانشجویان را رویکرد اصلی فعالیت‌های مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد و ادامه داد: در این میان تعامل خوبی با اساتید و مراکز دانشگاه نیز داشته‌ایم.

مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در دانشگاه گفت: تعامل سازنده با دانشگاه رویکرد اصلی این نهاد در برخورد با دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

وی از راه‌اندازی کمیته تحقیقات مستقل دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: خوشبختانه این کمیته توانسته مقاله‌های معتبری نیز به جامعه علمی ارائه دهد.

captcha