شناخت افكار عمومی اصلی‌ترين عرصه برای پيشبرد اهداف نظام اسلامی است
کد خبر: 2071757
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷

شناخت افكار عمومی اصلی‌ترين عرصه برای پيشبرد اهداف نظام اسلامی است

گروه سياسی و اجتماعی: معاون سياسی و امنيتی استاندار يزد 7 بهمن‌ماه‌جاری گفت: شناخت افكار عمومی اصلی‌ترين عرصه برای پيشبرد اهداف نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)شعبه يزد به نقل از روابط عمومی استانداری يزد،«غلامحسين دشتی» در هشتمين نشست آموزشی مديران و كارشناسان روابط عمومی‌های استان در سال‌جاری كه با موضوع شناخت افكار عمومی در سالن همايش‌های سازمان هلال احمر استان يزد برگزار شد، نقش روابط عمومی‌ها در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی به منظور فتح انديشه و اراده مردم جهان را، نقشی مهم و ارزشمند دانست.
وی از عاشورا و انقلاب اسلامی ايران به عنوان دو واقعه بزرگ تاريخ ياد كرد و خاطرنشان ساخت: حادثه كربلا عميق‌ترين، خالص‌ترين، اصيل‌ترين، تأثيرگذار‌ترين و نجات‌بخش‌ترين حادثه تاريخ است كه دستمايه بزرگ اسلام در تبليغ و اطلاع رسانی است و تكليف آينده جهان را عاشورا و در پی آن انقلاب‌اسلامی ايران مشخص می‌كند.
وی افزود: قرآن كريم مرجع و بهترين كتاب برای كسب مهارت های شناخت افكار عمومی و روابط عمومی است.
دشتی معاون سياسی و امنيتی استاندار يزد در ادامه شناخت افكار عمومی را اصلی‌ترين عرصه برای پيشبرد اهداف نظام اسلامی دانست و تصريح كرد: گسترش عدالت و مهرورزی، ترويج آيين اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ‌سازی و ايجاد زمينه ظهور بر بستر افكار عمومی شكل می‌گيرد.
وی افزود: هر عملی برای اجرا، معطوف به دو عنصر تفكر و احساس است كه افكار عمومی با در بر گرفتن اين دو عنصر مهم پس از دريافت پيام در اجتماع به عنوان قاضی و داور آن را انتخاب، بررسی و اجرا می‌كنند.
دشتی در ادامه گفت: افكار عمومی بستر اصلی تمام فعاليت‌ها و شكل‌گيری حادثه‌ها در جامعه را فراهم می‌سازد و تحقق رسالت انبيا الهی از حضرت‌آدم(ع) تا پيامبر‌خاتم(ص) كه فتح انديشه‌ها و ترويج انديشه توحيد به افكار عمومی و مردم جامعه است نمونه‌ای از اهميت شناخت افكار عمومی در راستای انجام مأموريت و وظيفه انبيا ‌الهی است.
وی پيروزی انقلاب‌اسلامی ايران به رهبری امام‌خمينی(ره) را كه با تسخير و فتح افكار عمومی مردم توسط بنيانگذار انقلاب شكل گرفت، نمونه‌ای ديگر از اهميت شناخت افكار عمومی برشمرد.
دشتی افزود: انقلاب اسلامی ايران از بين دو پرتگاه تحجر شرق و ليبرال غرب زمان خود شكل گرفته است و شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" تنها سياسی نبوده و حوزه تفكر غلط‌خواهان استكبار را خطاب قرار می‌دهد.
وی تصريح كرد: اعتماد‌سازی، توجه به نيازهای جامعه، صداقت و راستی، احترام به انسان‌ها و حفظ كرامت انسانی و اخلاص از اصول تسخير افكار عمومی جامعه است.
دشتی در پايان با بيان اين مطلب كه برای تسخير افكار عمومی، جغرافيای زندگی از اهميت بالايی برخوردار نيست خاطرنشان كرد: نوع برقراری ارتباط افكار و انديشه‌های درست و مستحكم از لحاظ منطق را ترويج داده و منجر به فتح قلوب می‌شود.
captcha