گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد
کد خبر: 2825860
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴

گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد

گروه اجتماعی: دانشجویان شاهد و ایثار‌گر دانشگاه باهنر کرمان رو‌ز گذشته، ۱۹ بهمن به مناسبت سی و ششمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب گرد‌هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان روز گذشته، 19 بهمن در جمع دانشجویان شاهد و ایثارگر در ‌سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم این ‌دانشگاه‌ گفت:‌ ارزش و اهمیت شهدا‌، جانبازان و خانوادهای آنها بر کسی پوشیده نیست و همگی قدردان جانفشانی و ایثارگری‌های این عزیزان هستیم.
وی تصریح کرد: اتفاقات عظیمی‌ برای به وقوع پیوستن انقلاب رخ داده است که خانواده‌های شهدا و جانبازان شاهدان آن هستند.
بصیری با تأکید بر اینکه این انقلاب‌، انقلابی بسیار عظیم است که توانست ریشه سلطنت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را نابود کند، بیان داشت: انقلاب اسلامی متکی بر یک فکر متعالی و اندیشه الهی است که نیازمند شناسایی در ابعاد مختلف است.
معاون امور فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه باهنر با بیان اینکه شاید سئوال بسیاری از جوانان نسل امروز این است که انقلاب چه کرده و برای چه اتفاق افتاد، ‌یادآور شد:‌ این انقلاب‌، انقلابی الهی‌، ارزشی و دینی بود که در قلب ملت ایران اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: خیل عظیمی از مردم ایران در انقلاب حضور داشتند و برای به وقوع پیوستن آن تلاش کردند، اما تلاش‌های آنها آن طور که باید و شاید از جنبه‌های مختلف ثبت و ضبط نشده است که باید جبران شود.
بصیری بیان کرد: هنر ابزاری است در راستای زنده نگهداشتن ارزش‌ها اگر این هنر متعهد باشد، لذا همه ما موظف هستیم ارزش‌های انقلاب را از زوایای مختلف برای نسل‌های آینده به‌وسیله علم و هنر زنده نگهداریم.
محمدرضا حسنی‌سعدی، مدیر‌کل بنیاد شهید استان کرمان نیز در جمع دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب در زمینه‌های مختلف علمی‌، سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: به برکت انقلاب امروز استان کرمان 112 دانشگاه و مرکز آموزش عالی دارد این در حالی است که در سال 57 در سراسر ایران فقط 55 دانشگاه و مرکز علمی وجود داشت.
وی با تأکید بر اینکه اسلام دین علم، معرفت  و کسب علم است، عنوان کرد: اولین خطاب پروردگار در قرآن به رسول گرامی اسلام(ص) ترغیب به خواندن ‌بود و این پیام را به ما القا می‌کند، اسلام دین فکر و اندیشه و به کار بستن است.
مدیر‌کل بنیاد شهید استان کرمان افزود: میراث پدران ما برای فرزندان علم است و علم و علم‌آموزی زیباترین فضیلت آدمی است.
حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه امروز درصد قابل توجهی فرزندان شهدا و ایثارگر سکان علم و دانش را در کشور به دست دارند، گفت: شرایط رشد و پیشرفت جوانان در زمینه‌های علمی در سایه امنیت و آرامش مهیا است و هر کدام از شما جوانان به نوبه خود باید برای آبادانی این مملکت گام بردارید و از هیچ تلاشی دریغ نورزید.
وی اظهار کرد: دینداری و تفکر ایرانیان مورد توجه جهانیان است، زیرا ایران همواره مهد علم و تمدن در دنیا بوده است.

captcha