مراقب خوراک‌دهی هدفمند شبکه‌های اجتماعی در تغییر سبک زندگی باشیم
کد خبر: 2894800
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی:

مراقب خوراک‌دهی هدفمند شبکه‌های اجتماعی در تغییر سبک زندگی باشیم

گروه فضای مجازی: دشمنان با خوراک‌دهی هدفمند شبکه‌های اجتماعی خانواده‌ها و تغییر سبک زندگی را مورد هجمه قرار داده‌اند که به واسطه برخی از این شبکه‌ها قبح ارتباطات و رابطه‌های غیر اخلاقی را در جامعه شاهد هستیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی شب گذشته، پنجم اسفندماه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره جوان، مقاومت و فضای مجازی خراسان جنوبی گفت: امروز بخش زیادی از مراجعه به مشاوران مدارس گشت‌زنی دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی و تلفن هوشمند است.



وی ادامه داد: دشمنان با خوراک‌دهی هدفمند شبکه‌های اجتماعی خانواده‌ها و تغییر سبک زندگی را مورد هجمه قرار داده که به واسطه برخی از این شبکه‌ها قبح ارتباطات و رابطه‌های غیر اخلاقی را در جامعه شاهد هستیم.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت افزایش سواد رسانه در فضای مجازی، گفت: در این راستا باید شبکه‌های اجتماعی آسیب‌شناسی و به درستی هدایت شوند تا از ورود آسیب‌های فضای مجازی به خانواده‌ها جلوگیری کنیم.



وی با اشاره به اینکه برخورد سنتی با فضای مجازی پاسخگو نیست، بیان کرد: بر اساس آمار طی سه سال اخیر شبکه‌های اجتماعی 500 میلیون کاربر جذب کرده اما تلویزیون در طی 70 سال توانسته 200 میلیون مخاطب را به دست آورد بنابر این ارزش و جایگاه فضای مجازی برای ما مشخص است.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای مجازی در گام نخست خانواده را از حالت گسترده به حالت هسته‌ای تبدیل کرده، یادآور شد: این امر موجب شکل‌گیری ارتباط‌های افراطی در خارج از خانواده شده و تهدید جدی است که باید آسیب‌شناسی شود.



والدین تهدیدات فضای مجازی را نادیده نگیرند



محمد ضیائیان، رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتای خراسان جنوبی نیز گفت: با آگاهی از بایدها و نبایدهای  و تهدیدات فضای مجازی می‌توان استفاده مناسبی از آن داشته باشیم.



وی اظهار کرد: کاربران اینترنت در ایران از سال 2010 میلادی با 3 میلیون کاربر به 45 میلیون نفر در سال 2013 رسیده که این آنار روز به روز در حال افزایش است.



رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتای خراسان جنوبی با تأکید بر مدیریت فضای مجازی، بیان کرد: در حال حاضر در زمینه فضای مجازی شکاف علمی بین والدین و فرزندان وجود دارد و بسیاری از والدین آشنایی با این فضا ندارند و نمی‌توانند مانند فضای واقعی فرزندان خود را هدایت و راهنمایی کنند بنابراین فرزندان از این موضوع سوء استفاده می‌کنند.



ضیائیان عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از والدین چون این فضا واقعی نیست تهدیدات آن را نادیده می‌گیرند و هیچ کنترلی روی فرزندان خود ندارند و از توانایی آنان در فضای مجازی بی‌خبر هستند.



وی با اشاره به اینکه متولی امنیت در فضای مجازی هستیم، تصریح کرد: پلیس فتا برای افزایش آگاهی خانواده‌ها پیشگیری اجتماعی را در نظر گرفته است.



رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: والدین و سازمان‌ها باید اطلاعات و سواد خود در مورد فضای مجازی را افزایش دهند چراکه خطرات این فضا بسیار بیشتر از فضای واقعی است.

captcha