اقتصاد کشور در گرو باور نخبگان و فناوران ایرانی است
کد خبر: 2909812
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

اقتصاد کشور در گرو باور نخبگان و فناوران ایرانی است

گروه سیاسی:معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: نخبگان و فناوران ایرانی باید به این باور برسند که می توانند اقتصاد کشور را متحول سازند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، دکتر سورنا ستاری، صبح امروز  در نشست با نخبگان پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: نخبگان و فناوران ایرانی باید به این سطح از باور برسند که می توانند اقتصاد کشور را متحول سازند و مسائل و مشکلات کشور را یکی از پس دیگری حل کنند.

وی شرکت‌های دانش‌بنیان را موتور حرکت اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: در صورت نهادینه شدن فعالیت و اقدامات شرکت های دانش بنیان در کشور، شاهد ارتقای فرهنگ کارآفرینی و همچنین اشتغالزایی برای جوانان بویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم برندسازی محصولات گفت: برند‌سازی در محصولات دانش بنیان ضروری است و این کار در توسعه صادرات این محصولات تاثیر بسزایی دارد؛ بدون تردید اگر محصولات ایرانی برند شوند کشش بیشتری برای کشورهای دیگر خواهد داشت و صادرات و فروش آنها نیز افزایش می یابد.

اعمال سیاست‌‌های تشویقی و حمایتی مانند تامین تسهیلات بانکی و گمرکی و معافیت های بیمه‌ای و مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان از دیگر موارد مورد تاکید ستاری در این نشست بود.

وی همچنین به ضعف فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این خلا از دانشگاه‌ها تا بخش صنعت و اقتصاد وجود دارد به همین دلیل نیاز به یک مجاهدت فرهنگی دراین حوزه داریم تا بتوانیم فرهنگ اقتصاد دانش بنیان را در کشور نهادینه کنیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: نباید همواره تحت‌الشعاع فرهنگ غلط خرید تکنولوژی قرار گیریم، بلکه امروز در جوانان و دانشمندان ایرانی این استعداد وجود دارد که خودشان دست به ابداع تکنولوژی بزنند.

رضایی مسئول پارک علم و فناوری استان هم در این بازدید گزارشی از روند فعالیت این پارک ارائه داد.

captcha