برنامه‎های هفته هنر انقلاب در چهارمحال و بختیاری اعلام شد
کد خبر: 3107813
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

برنامه‎های هفته هنر انقلاب در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

گروه هنر: رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اعلام برنامه‎های هفته هنر انقلاب در استان، از تدوین تاریخ انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الله شیروانی، رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری 19 فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی در 20 فروردین ماه افزود: الگوگیری از شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هنر انقلاب اسلامی را از هنرهای دیگر متمایز می‎کند.

وی از تدوین تاریخ انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: پروپزال این کتاب توسط دو پژوهش‌گر شناخته شده استان انجام شده است و به مرحله عقد قرارداد رسیده است که در آینده‎ای نزدیک به چاپ خواهد رسید.
شیروانی با بیان اینکه حوزه هنری به عنوان مجری، ارائه دهنده آرمان‌های انقلاب اسلامی به گونه هنری است تصریح کرد: این حوزه در کنار تولید آثار در شناسایی، جذب و پرورش هنرمندان نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه این حوزه یکی از نهادهای زیر مجموعه بخش فرهنگی مقام معظم رهبری است خاطر نشان کرد: سیاست کاری‌های این حوزه از طریق این نهاد صورت می‌گیرد اما از لحاظ حقوقی و اعتباری ماهیتی مستقل دارد.

رییس حوزه هنری استان همچنین خاطرنشان کرد: حوزه هنری امسال به «حوزه هنری انقلاب اسلامی» تغییر نام خواهد یافت.
شیروانی به برنامه‌های هفته هنر از 20 فروردین ماه در استان اشاره کرد و افزود: فردا مراسم  گل افشانی گلزار شهدا و هنرمندان درگذشته استان با حضور جمعی از هنرمندان  و مسئولان فرهنگی استان برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه خوشنویسی جمعه 21فروردین در مصلای شهرکرد، دیدار مدیران فرهنگی و هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان و رونمایی کتاب داداخسرو در همان روز، برگزاری سومین یادواره و جشن انقلاب 24 فروردین در سازمان تبلیغات اسلامی از جمله برنامه‌های حوزه هنری در طول این هفته است.

شیروانی با اشاره به عملکرد مطلوب حوزه هنری استان در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته 13نمایشگاه هنرهای تجسمی در شاخه‌های مختلف در استان برگزار شد که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در تمام رشته‌های فعال هنرمند دارد اما  در حوزه ادبیات، فیلم و هنرهای تجسمی برتر است به طوری که سال گذشته یک هنرمند از استان رتبه اول داستان نویسی انقلاب نوجوان کشور را کسب کرد.

captcha