برگزاری گردهمایی سراسری رؤسای ادارات شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش کشور
کد خبر: 3312477
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
در مشهد صورت گرفت؛

برگزاری گردهمایی سراسری رؤسای ادارات شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش کشور

گروه اجتماعی: گردهمایی رؤسای ادارات امور شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان های سراسر کشور صبح امروز، ۱۹ خردادماه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گردهمایی رؤسای ادارات امور شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش سراسر کشور صبح امروز، 19 خردادماه در مرکز رفاهی آموزش و پرورش مشهد برگزار شد.

در این گردهمایی رضا رمضانی، رئیس ستاد شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در خراسان رضوی 12 هزار نفر از مجموع 90 هزار همکار فرهنگی ایثارگر کشور، مشغول به خدمت هستند.

وی با بیان اینکه این استان نسبت به دیگر استان‌ها بیشترین همکاران فرهنگی ایثارگر را دارا است، تعداد شهدای فرهنگی خراسان رضوی را 287 نفر عنوان کرد و افزود: استان خراسان رضوی دارای هزار و 686 دانش آموز شهید، سه هزار و 58 جانباز و 939 آزاده فرهنگی است.

سپس محمدحسین کفراشی، مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به وجود 219 هزار شهید دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ ایثار، شهادت، ایثارگری و مجاهدپروری در جامعه به ویژه در میان دانش‌آموزان نهادینه شود.

وی، اداره شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش را یکی از ارزشی‌ترین بخش‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: این بخش آموزش و پرورش یکی از بخش‌های مهمی است که باید مورد توجه وی‍ژه قرار گیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تمامی فعالیت‌‌های تعلیم و تربیت باید به ایثارگری ختم شود، اضافه کرد: اگر نتوانیم دانش‌آموزان را با ارزش‌‌های ایثار و شهادت آشنا کنیم، تمامی فعالیت‌های ما بیهوده خواهد بود.

وی، مدارس شاهد را بهترین مکان برای فعالیت در زمینه ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: هزار و 355 مدرسه فعال شاهد در سراسر کشور وجود دارد.

کفراشی، سیاست سال آینده این وزارت خانه را ادامه کیفیت‌بخشی و توانمندسازی شاهد سراسر کشور عنوان کرد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پورمحمد صلاح
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۱۸:۲۲
0
0
چراآموزش و پرورش فوق‌العاده فرزندان شاهدرا ناقص اجرا میکند هیچ پست را به ایشان نمی دهد کردستان مریوان
captcha