تداوم راه شهدا با ایجاد گفتمان فراگیر انقلاب اسلامی
کد خبر: 3313208
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
فرزند شهید گلستانی خواستار شد:

تداوم راه شهدا با ایجاد گفتمان فراگیر انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی: مدیرعامل تشکل فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگر گیلان گفت: این تشکل بر آن شده تا با ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی بتواند راه شهدا را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مهندس جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته، 20 خرداد در اولین همایش فرزندان شاهد و ایثارگر استان گیلان که در تالار گلستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه همه مسئولان نظام موظف هستند به خاندان شاهد و ایثارگر کمک کنند، گفت: انسجام، وحدت، وفاق، دوستی و همدلی باید در این خاندان باشد، زیرا اختلاف مانع رشد و پیشرفت است.

وی خانواده‌های شهدا را سربازان مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: شهدا و ایثارگران بر قله‌های رفیع دنیا ایستادند و با تاسی از امام حسین(ع) درس فداکاری، از خودگذشتگی، شجاعت و شهامت را به ما آموختند لذا فرزندان شهدا و ایثارگران باید با نشاط و سرزندگی ادامه‌دهده راه پدرانشان باشند.

گلستانی، فرزند شهید و مدیرعامل تشکل فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگر استان گیلان نیز در ادامه، با بیان اینکه راه شهدا از فرزندان شهدا جدا نیست، خاطرنشان کرد: فرزندان شهدا در دامان مادرانی پرورش یافته‌اند که با ارزش‌ها و عقاید شهدا آشنا و عجین بودند لذا بایسته و شایسته است که فرزندان شهدا و ایثارگران در عرصه‌های مختلف نظام حضوری موثر و نقش‌آفرین داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز پیچیدگی‌های جامعه به گونه‌ای است که نمی‌توان حرکت انفرادی انجام داد لذا اگر بخواهیم در راستای ارزش‌های اسلامی و انقلابی که شهدا و ایثارگران به خاطر حفظ آنها در خون خود غلطیتند، حرکت کنیم باید در قالب ید واحده باشیم تا بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی‌مان را با توجه به سیره عملی شهدا تداوم ببخشیم.

فرزند شهید گلستانی با اشاره به آغاز فعالیت تشکل فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگر استان گیلان از سال 91 با مجوز رسمی وزارت کشور و استانداری گیلان، گفت: تاکنون سعی کردیم تمام فعالیت‌های ما در زمینه‌های فرهنگی صورت بگیرد. تشکیل بانک اطلاعاتی با شناسایی فرزندان شاهد و ایثارگر استان و مرتفع‌سازی برخی مشکلات مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگران از جمله فعالیت‌های این تشکل است.

مدیرعامل تشکل فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگر گیلان در پایان یادآور شد: این تشکل بر آن شده تا با ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی بتواند راه شهدا را ادامه دهد. البته قرار نیست راه‌های دیگری را انتخاب کنیم، بلکه گفتمان انقلاب را این بار با دو ویژگی همسانی و همگونی با نسل جدید و قابلیت فراگیری مطرح می‌کنیم.

captcha