گردهمایی رؤسای ادارات شاهد و ایثارگر کشور در مشهد پایان یافت
کد خبر: 3313217
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹

گردهمایی رؤسای ادارات شاهد و ایثارگر کشور در مشهد پایان یافت

گروه اجتماعی: اختتامیه گردهمایی رؤسای ادارات شاهد و ایثارگر سراسر کشور صبح امروز با حضور معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گردهمایی رؤسای ادارات شاهد و امور ایثارگران سراسر کشور پس از سه روز برگزاری ظهر امروز، 21 خردادماه در مشهد به کار خود پایان داد.

در این گردهمایی حجت‌الاسلام سیدحسن مؤذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار کرد: مسئولیت ما در زمینه ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت مسئولیت سنگینی است که در این راستا باید خانواده‌های ایثارگر و جانباز را به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه مسائل و مشکلات بسیاری در جامعه تغییراتی را در خانواده‌های ایرانی ایجاد کرده است، گفت: طبق تحقیقات جامعه‌شناسان، زلزله اجتماعی در کشور در حال انجام است به گونه‌ای که فضاهای مجازی خانواده‌ها را به سمت و سویی برده که همگرایی در خانواده‌ها کمرنگ شده است.

مجاهد‌پروری در عرصه ایثارگری

حجت‌الاسلام مؤذنی با اشاره به اینکه ما باید روابط اجتماعی محکمی را در مدارس شاهد ایجاد کنیم، اظهار کرد: امروزه در جامعه همدردی و همنوایی مانند گذشته وجود ندارد، انتقال مباحث فرهنگی کاملا تغییر یافته و تعارض فرهنگی در مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها بیداد می‌کند، ضمن اینکه امروزه اقتدار مدیریت فرهنگی در جامعه به طور کامل مخدوش شده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با بیان اینکه چرا باید در جامعه اسلامی ما از بین 12 میلیون نفر بیش از 200 هزار نفر از جوانان کشور مجرد بمانند، عنوان کرد: متأسفانه ما اشتغال را برای زنان به درستی تعریف نکردیم زیرا اگر تعریف درستی برای اشتغال زنان می‌گذاشتیم با چنین مشکلاتی روبه‌رو نمی‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در عرصه ایثارگری مجاهد‌پروری است، عنوان کرد: ما در حوزه فرهنگ و پرورش به درستی کار نکردیم لذا باید امروز از این فرصت و درک متقابلی که ایجاد شده است، به درستی استفاده کنیم.

محمد قادری تفرشی، رییس اداره آموزش و پرورش ملارد نیز در این مراسم اظهار کرد: ما باید شرایطی را به وجود آوریم تا فرزندان شاهد و ایثارگر بتوانند در مدارسی که متعلق به آن‌ها است، تدریس کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همکاری بنیاد شهید و ادارات آموزش و پرورش با قوت بیشتری در این زمینه کار کنیم تا فرزندان شاهد و ایثارگر بتوانند به خوبی توانمندی‌های خود را به جامعه عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه ما باید زمینه‌ای را فراهم آوریم تا ایثارگر بتواند از موقعیت خودش به درستی استفاده کند، اظهار کرد: در این زمینه در موقعیت اداری باید کارهایمان را به درستی انجام دهیم و از هرگونه نظرات شخصی در کار دوری کنیم.

رییس آموزش و پرورش ملارد با بیان اینکه نباید با افراط و تفریط باعث ضربه زدن و مشکلاتی در ستاد شاهد و ایثارگری شویم، ابراز کرد: ما وظیفه سنگینی بر دوش داریم لذا با توجه به معضل بزرگ فرهنگی که با آن مواجه هستیم، باید کاری کنیم تا رسالت خودمان را برای فرزندان ایثارگر به درستی انجام دهیم.

captcha