برنامه‌های سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر در یک نگاه
کد خبر: 3332446
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

برنامه‌های سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر در یک نگاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر طی روزهای ۲ تا ۵ مرداد ماه در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

حمیدرضا آذری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به تشریح برنامه‌های سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پرداخت و گفت:‌ این مسابقات در دو بخش پسران و دختران و طی روزهای 2 تا 10 مرداد در شیراز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پسر در روزهای 2 تا 5 مردادماه به رقابت می‌پردازند، افزود: مراسم استقبال از این دانش‌آموزان از روز گذشته، اول مرداد در مبادی ورودی شیراز و استان فارس انجام شده است.
آذری ابراز کرد: مراسم افتتاحیه امروز، 2 مرداد در سالن ورزشی عترت دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و در ادامه راهپیمایی قرآنی و استقبال از کاروان نور حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع) در ساعت 19 اجرا خواهد شد و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، دانش‌آموزان به محل اسکان خود یعنی دانشگاه شیراز باز می‌گردند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: پایان‌بخش برنامه‌های این روز، جلسه مربیان در تالار فجر است ضمن اینکه فعالیت‌های فوق برنامه ورزشی نیز برای دانش‌آموزان در سالن ورزشی دانشگاه شیراز تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه این مسابقات در رشته‌های تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز در شیراز برگزار می‌شود، گفت: صبح روز شنبه، 3 مرداد در ساعت 7 تا 8 مسابقات کتبی شامل رشته‌های تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه و احکام در سالن عترت و انشاء نماز در تالار فجر برگزار می‌شود.
آذری اضافه کرد: مسابقات بخش شفاهی در پردیس علوم از ساعت 8 تا 12:45 در پایه‌های هفتم، اول و سوم متوسطه و ادامه آزمون کتبی انشای نماز در تمام پایه‌ها برگزار می‌شود ضمن اینکه برای دانش‌آموزانی شرکت کننده‌ای که در این ساعت آزمونی ندارد ویژه پایه‌های هشتم، دوم و چهارم متوسطه برنامه فوق برنامه بازدید از سعدیه و حافظیه پیش‌بینی شده است.
رئیس ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان گفت: در این روز بعد از اقامه نماز جماعت و ناهار و استراحت، مسابقات بخش شفاهی در پایه‌های هفتم، اول و سوم متوسطه در ساعت 15:30 تا 20:15 در پردیس علوم برگزار می‌شود و دانش‌آموزان پایه‌های هشتم، دوم و چهارم متوسطه به بازدید از ارگ کریم‌خانی، بازار و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواهند رفت.
وی ادامه داد: پایان‌بخش برنامه‌های این روز بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی ویژه دانش‌آموزان در محل اسکان آن‌ها خواهد بود.
آذری با اشاره به برنامه‌های روز یکشنبه، 4 مرداد عنوان کرد: مسابقات شفاهی ویژه پایه‌های هشتم، دوم و چهارم متوسط در پردیس علوم از ساعت 8 تا 12:45 برگزار می‌شود ضمن اینکه در این ساعات نیز دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، اول و سوم متوسط و انشای نماز تمام پایه‌ها از سعدیه و حافظیه بازدید می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: مسابقات بخش شفاهی در پردیس علوم در همین روز مجدداً در ساعت 15:30 تا 20:15 ویژه پایه‌های هشتم، دوم و چهارم متوسطه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، اول و سوم متوسط نیز از ارگ کریم‌خانی، بازار وکیل و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بازدید می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: پایان‌بخش برنامه‌های این روز مراسم شبی با قرآن است که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.
آذری با بیان اینکه مراسم اختتامیه مسابقات پسران در روز دوشنبه، 5 مرداد ساعت 9 تا 12 در سالن ورزشی عترت دانشگاه شیراز برگزار می‌شود که طی آن برگزیدگان هر رشته و پایه معرفی و تجلیل خواهند شد.
رئیس ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانش‌آموزان در پایان خاطرنشان کرد: به یاری خدا از روز سه‌شنبه، 6 مرداد ماه نیز پذیرای دانش‌آموزان قرآنی دختر سراسر کشور خواهیم بود.

captcha