دانش‌‌آموزان قرآنی سراسر کشور گلباران شدند/ پیوند پلیس و ارتش با قرآنیان در راهپیمایی قرآنی شیراز
کد خبر: 3332633
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

دانش‌‌آموزان قرآنی سراسر کشور گلباران شدند/ پیوند پلیس و ارتش با قرآنیان در راهپیمایی قرآنی شیراز

گروه فعالیت‌های قرآنی: در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان کشور در شیراز مراسم راهپیمایی قرآنی از چهارراه شاهزاده قاسم به طرف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان کشور که عصر دیروز، دوم مردادماه در سالن ورزشی عترت دانشگاه شیراز برگزار شد، مراسم راهپیمایی قرآنی از چهارراه شاهزاده قاسم به طرف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا شد.
این مراسم از ساعت 19 تا هنگامه اذان مغرب و عشاء به طول انجامید که در آن 980 دانش‌آموز قرآنی سراسر کشور به‌همراه مسئولان کشوری قرآن کریم همچون حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش برگزار شد.


دانش‌آموزان پس از شرکت در مراسم افتتاحیه به وسیله اتوبوس‌های در نظر گرفته شده از سوی سازمان توبوسرانی شهرداری شیراز به‌سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) راهی شد. اما یکی از چیزهایی که در این میان بسیار جلب توجه می‌کرد، همکاری بسیار خوب و مناسب پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز بود به طوری که تمام مسیرهایی که از دانشگاه شیراز به سمت چهار راه شاهزاده قاسم ختم می‌شود تمهیدات ترافیکی مناسبی از سوی پلیس راهور شیراز انجام شده بود.
علاوه بر این اتوبوس‌های دانش‌آموزان توسط ماشین‌های پلیس راهور اسکورت می‌شد لذا در هر خیابانی که این اتوبوس‌ها در حال حرکت بودند تمام مسیرها برای تسهیل عبور و مرور آن‌ها باز بود و تمام مسیرهایی که به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ختم می‌شد برای ساعات بسته شده بود تا دانش‌آموزان در کمال امنیت بتوانند در این راهپیمایی شرکت کنند.
سرهنگ سیدفرج‌الله موسوی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان قرآنی سراسر کشور در شیراز حضور یافته‌‌اند، بر خود لازم دانستیم که ما نیز به سهم خود همکاری خوبی با آنان جهت رفت و آمد به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) داشته باشیم.
وی افزود: در این راستا مسیرهایی را جهت تسهیل عبور و مرور از دانشگاه شیراز تا حرم مطهر درنظر گرفتیم ضمن اینکه اگر به‌صورت مقطعی احساس کردیم جایی نیاز به گره ترافیکی نیاز دارد، این کار را نیز انجام دادیم تا مشکلی برای دانش‌آموزان پیش نیاید و آنان بتوانند به موقع در برنامه‌های خود شرکت کنند.
رئیس پلیس راهور شیراز خاطرنشان کرد: کلیه اکیپ پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز جهت این مراسم به‌صورت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند و قریب 100 نفر از پلیس راهور در این مراسم همکاری کردند.
بنا بر این گزارش، البته همکاری بسیار خوب پلیس گشت ناجا و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس نیز در این راهپیمایی بی‌نظیر بود و تمام مسیرهای راهپیمایی مملو از گشت‌های موتوری و ماشین‌های گشت ناجا بود.
نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منطقه فارس نیز به وسیله اعزام بالگردهایی، دانش‌آموزان قرآنی سراسر کشور را در تمام مسیر راهپیمایی به وسیله گل‌های رز و گلایول گلباران کردند.


روز گذشته مسیر راهپیمایی قرآنی شیراز مملو از خیل عظیم قرآن‌دوستان و دانش‌آموزان قرآنی بود به طوری که بسیاری از مردم با دیدن این صحنه‌ها جذب شده و دانش‌آموزان را در طول مسیر همراهی می‌کردند.
در طول مسیر شعارهای متنوع قرآنی نظیر «ایرانی‌ام، قرآنی‌ام» و غیره سر داده می‌شد. ضمن اینکه اقبال واحدی‌پور، مجری کاروان سیار طرح «1449، قرآن، کتاب زندگی» نیز در این راهپیمایی حضور داشت و مشغول گرفتن مصاحبه‌های خود از مسئولان و مردم بود و در مقاطعی نیز پشت بلندگو قرار گرفته و شعارهای قرآنی سر می‌داد.


در ادامه این گزارش به سراغ مسئولان و دانش‌آموزان قرآنی شرکت‌کننده در این راهپیمایی می‌رویم تا پای سخنان آنان درباره این حضور پرشور و شکوه مردم با قرآنیان را جویا شویم.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایکنا گفت: یکی از اهداف اصلی این مسابقات مردمی کردن و ایجاد فضای معنوی در سطح شهر و کشور است که امروز این مسئله را در راهپیمایی قرآنی مشاهده کردیم.
وی افزود: بحمد الهی فضای معنوی بسیار خوبی در راهپیمایی قرآنی شیراز حاکم شد که حرکت به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) یعنی پیوند قرآنیان با اهل بیت(ع) بر معنویت آن اضافه کرده است.


به گزارش ایکنا، سجاد خوراقشادی، متسابق شرکت‌کننده در رشته صحیفه سجادیه از خراسان جنوبی نیز به خبرنگار ما گفت: من برای اولین بار است که در این مسابقات و همچنین راهپیمایی قرآنی شرکت می‌کنم اما با دیدن این همه شور و استقبال گسترده از قرآنیان، بسیار به وجد آمده و خوشحالم که من نیز جزو قرآنیان قرار دارم.
وی بر لزوم برگزاری این مسابقات در سطح بین‌المللی تأکید کرد و گفت: اگر مسابقات قرآن دانش‌آموزان در سطح بین‌المللی برگزار شود، موجب ترغیب بیشتر دانش‌آموزان جهت شرکت در این مسابقات خواهد شد.
دانیال چنانی دیناری، متسابق شرکت‌کننده در رشته نهج‌البلاغه از خوزستان نیز به خبرنگار ایکنا گفت: من نیز اولین بار است که در این مسابقات و راهپیمایی قرآنی شرکت می‌کنم اما بحمد الهی تاکنون تمام مراسم‌های آن اعم از استقبال، پذیرش، افتتاحیه و این راهپیمایی بسیار عالی برگزار شده است و در آن بسیار راضیم.


وی به همراهی مردم با دانش‌آموزان قرآنی سراسر کشور در راهپیمایی قرآنی اشاره کرد و گفت: این مسئله اثرات بسیار مثبتی بر روی دانش‌آموزان دارد و باعث می‌شود تا آنان ترغیب شوند که هر ساله در مسابقات سراسری قرآن شرکت کرده و نهایت تلاش خود را در این راه به کار گیرند.
محمد خلیلی، متسابق شرکت‌کننده در رشته احکام یکی از دانش‌آموزانی است که تاکنون سابقه 6 دوره حضور در این مسابقات را در کارنامه خود دارد، ضمن اینکه سال گذشته نیز نفر دوم کشور در رشته احکام شناخته شد، وی نیز به خبرنگار ایکنا گفت: این برای اولین بار است که در راهپیمایی قرآنی شرکت می‌کنم و بسیار خورسندم.
وی ادامه داد: به خصوص گلباران نوگلان و نوجوانان قرآنی که گل بر گل اضافه شده است، اقدام بسیار زیبایی بود که من آن را بسیار پسندیدم.
خلیلی به همراهی مردم با دانش‌آموزان قرآنی در این راهپیمایی اشاره کرد و گفت: این مسئله موجب ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود زیرا وقتی که اقشار مختلف مشاهده می‌کنند که دانش‌آموزان قرآنی این‌گونه تکریم می‌شوند، مسلماً تشویق می‌شوند تا آنان نیز فرزندان خود را به سمت شرکت در مسابقات قرآن سوق دهند.


این گزارش می‌افزاید، مرصاد شعاعی، متسابق شرکت‌کننده در رشته نهج‌البلاغه از تهران نیز به خبرنگار ایکنا گفت: اولین سال است که در مسابقات کشوری قرآن و همچنین راهپیمایی قرآنی شرکت کرده‌ام و احساس بسیار خوبی دارم به خصوص اینکه این مسابقات و راهپیمایی بازتاب بسیار خوبی نیز داشته است.
وی حضور مردم در کنار دانش‌آموزان در راهپیمایی قرآنی را موجب دلگرمی آنان دانست و گفت: دانش‌آموزانی که در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند، همگی از شهرهای مختلفی حضور یافته‌اند و وقتی که با این‌گونه استقبال از سوی مردم مواجه می‌شوند، قطعاً دلگرم خواهند شد.


به گزارش ایکنا، دانش‌آموزان قرآنی پس از رسیدن به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در آستانه درب ورودی حرم تجمع کرده‌ و به قرائت دعای امام زمان(عج)، صلوات خاصه و همچنین زیارتنامه حضرت احمدبن موسی‌بن الکاظم شاهچراغ(ع) پرداختند و در ادامه به‌صورت دسته جمعی به سمت مضجع شریف آن حضرت برای زیارت حرکت کردند و در پایان نیز در نماز جماعت مغرب و عشای آستان مقدس شرکت کردند.

captcha