ایجاد تسهیلات ارزان قیمت برای زیارت، صدقه جاریه به شمار می‌رود
کد خبر: 3342831
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
آیت‌الله مکارم شیرازی:

ایجاد تسهیلات ارزان قیمت برای زیارت، صدقه جاریه به شمار می‌رود

گروه اجتماعی: مرجع عالیقدر تشیع ابراز کرد: ایجاد تسهیلات و زائر سراهای ارزان قیمت برای زائران، قدم برداشتن در مسیر فلسفه زیارت است و صدقه جاریه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع عالیقدر تشیع در مراسم آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی سه زائرسرای ارزان قیمت استانی متعلق به استان‌های مرکزی، هرمزگان و زائرسرای صادقیه که امروز، 22 مردادماه در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه خدا را شاکرم که گام موثری برای زائران امام رضا(ع) توسط مدیریت شهری مشهد و سایر دست‌اندرکاران برداشته شده است، افزود: ما برای اینکه بدانیم احداث زائرسراهای ارزان قیمت چه اهمیتی دارد، باید در مورد فلسفه زیارت ائمه اطهار(ع) صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه زیارت قبور ائمه(ع)، یک مکتب عالی تربیتی است و این زیارت‌ها افراد را تغییر داده و تربیت می‌کند، ادامه داد: افراد در زیارت توبه کرده و تصمیم به صداقت و امانتداری می‌گیرند، همچنین بسیاری از انسان ها با یک بار زیارت، صفحه جدیدی در زندگی آنها ورق می‌خورد از همین رو باید به مفهوم زیارت نامه‌ها توجه شود.

این مرجع تشیع ابراز کرد: در بخشی از زیارتنامه‌ها، زائر 13 خواسته از خداوند مطرح می‌کند که از جمله آن می‌توان به زندگی به روش ائمه(ع)، فاصله گرفتن از اخلاق دشمنان، عدم رشوه خواری، دروغ و حسد اشاره کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یکی از علت‌های سنگدل بودن وهابی‌ها و داعش فاصله گرفتن آنها از زیارت است، اظهار کرد: حتی آنها در مرگ عزیزانشان گریه نمی‌کنند، لذا اگر به مقوله زیارت توجه می‌کردند، جنبه عاطفی پیدا کرده و این اعمال قساوت مندانه را انجام نمی‌دادند.

این مرجع بزرگ تشیع زیارت امام رضا(ع) را یک کلاس تربیتی دانست و اضافه کرد: هر ساله 25 میلیون زائر به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند که عده زیادی از آنها متحول می‌شوند.

ایجاد تسهیلات برای زائران، قدم برداشتن در مسیر فلسفه زیارت است

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ایجاد تسهیلات برای زوار، قدم برداشتن در مسیر فلسفه زیارت است و این کار بیش از آنچه فکر می‌کنید مهم است، اظهار کرد: عده ای به من نامه نوشته‌اند که 12 سال آرزوی زیارت داشتند و امروز این آرزویشان با احداث زائرسراهای ارزان قیمت محقق شده است.

احداث زائرسراهای ارزان قیمت، صدقه جاریه است

وی با تأکید بر احداث این زائرسراهای ارزان قیمت با رعایت اصول فنی تا بتوانند بیش از 300 سال عمر کنند و مردم در سالیان متمادی بعد از ما نیز از برکاتش برخوردار شوند، افزود: احداث زائرسراهای ارزان قیمت مانند احداث بیمارستان، مسجد و مدرسه یک صدقه جاریه است که پرونده‌اش بسته نشده و هر کس از آن استفاده کند، ثوابش به پرونده او اضافه می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: موضوع مهم، دقت در این جریان است که در کنار استحکام، شرایط سهل و ساده استفاده برای زائران فراهم شود و همچنین همه نیازهای زائران در این زائرسراها پاسخ داده شود.

captcha