شهر مشهد در سال ۲۰۱۷ پایگاه وحدت جهان اسلام است
کد خبر: 3347160
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
شهردار مشهد؛

شهر مشهد در سال ۲۰۱۷ پایگاه وحدت جهان اسلام است

گروه اجتماعی: شهردار مشهد عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا در سال ۲۰۱۷ قلوب مسلمانان در مشهدالرضا(ع) را به هم پیوند بزنیم و مشهد در این سال پایگاه وحدت جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد، امروز 28 مردادماه در جمع 500 نفر از اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) که در باغ گیاه‌شناسی مشهد گردهم آمده بودند، بیان کرد: شهر مشهد با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر، سالیانه پذیرای بیش از 25 میلیون زائر و دلداده علی‌بن موسی‌‌الرضا(ع) از سرزمین ایران اسلامی و سه میلیون زائر خارجی است.

شهردار مشهد ابراز کرد: شهر مشهد محل تربیت بزرگان علوم دینی و سایر علوم بوده و در کنار آن به عنوان پایتخت معنوی ایران مطرح است.

وی با بیان اینکه مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از سوی سازمان کنفرانس اسلامی انتخاب شده است، گفت: و در این راستا برنامه‌ریزی های لازم انجام گرفته تا در سال 2017 قلوب مسلمانان را در مشهدالرضا (ع) به هم پیوند بزنیم و مشهد در این سال پایگاه وحدت جهان اسلام است.

مرتضوی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم به اهداف و برنامه‌های طراحی شده دست پیدا کنیم، عنوان کرد: شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری مشهد تلاش می‌کند تا با یک پیوند عاطفی و عقلانی میزبان زائران امام رضا(ع) باشد.

 

captcha