هیچ بیماری واگیرداری زائران حج تمتع را تهدید نمی کند
کد خبر: 3353198
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۸

هیچ بیماری واگیرداری زائران حج تمتع را تهدید نمی کند

گروه سلامت: مانند سال های گذشته شایعاتی در خصوص احتمال شیوع برخی بیماری های واگیردار در حج شنیده می شود، اما بر اساس اعلام مسئولان حج عربستان و ایران هیچ بیماری واگیرداری زائران حج را تهدید نمی کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) هر ساله در موسم حج، به دلیل حضور تعداد زیادی از زائران از کشورهای مختلف جهان به ویژه حضور زائرانی از کشورهای آفریقایی شایعاتی در خصوص بروز برخی بیماری های واگیردار خطرناک منتشر می شود.

از جمله این بیماری ها بیماری جنون مرغی، بیماری کرونا، ابولا، مرس و ... بوده که طی سال های مختلف مطرح می شده اما تاکنون شاهد بروز آنها در مکه و مدینه و در میان حجاج نبوده ایم. در سال جاری نیز طی موسم عمره بیماری «مرس» در عربستان مشاهده شد اما این بیماری در سایر شهرهای عربستان از جمله منطقه ریاض بوده و هیچ خطری برای زائران عمره ایجاد نکرد.

در همین خصوص حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اعلام کرد: هر سال مسئله‌ای مشابه این در حج مطرح می‌شود اما بروز بیماری مرس در مکه و مدینه نبوده ولی علی‌رغم این مسئله پیش‌بینی‌های پزشکی و بهداشتی صورت گرفته است.

در همین خصوص مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت نیز اعلام کرده اند این بیماری تاکنون در شهرهای مکه و مدینه مشاهده نشده است و هیچ بیماری واگیرداری زائران حج تمتع را تهدید نمی کند.

captcha