رعایت کرامت انسانی دانشجویان شاهد و ایثارگر یک اصل محوری است
کد خبر: 3365481
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
مجتبی صدیقی:

رعایت کرامت انسانی دانشجویان شاهد و ایثارگر یک اصل محوری است

گروه دانشگاه: رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تحصیل ۶۰ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های تابع وزارت علوم گفت: ۳۰ هزار دانشجوی شاهد در دانشگاه‌های روزانه تحصیل می‌کنند و رعایت کرامت انسانی دانشجویان شاهد و ایثارگر یک اصل محوری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مجتبی صدیقی، معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در همایش مدیران امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور گفت: افزایش تعداد دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، مدیریت آینده کشور را تضمین می‌کند زیرا اغلب  مدیران کشور از میان دانش‌آموختگان این دوره‌ها خواهند بود.

وی با بیان اینکه 30 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های روزانه تحصیل می‌کنند که 8000 نفر از آنان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند، تأکید کرد: اصل رعایت کرامت انسانی و احترام در ارائه خدمت به دانشجویان شاهد و ایثارگر یک اصل محوری است که باید در صدر همه برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ما جاری باشد.

صدیقی گفت: اداره‌کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان با نظر خواهی از مدیران مناطق 9 گانه دانشگاه‌ها، برنامه پنچ ساله خودرا تدوین خواهد کرد و توصیه ما به همه دانشگاه‌ها تدوین یک برنامه مشخص برای خدمت به دانشجویان شاهد و ایثارگر و پرهیز از مناسبت‌محوری است.

وی افزود: در کنار تقویت علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر باید از حضور و مشارکت آنان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دانشگاه‌ها نیز پشتیبانی کنیم؛ لذا حمایت از حضور این دانشجویان در کانون‌های فرهنگی ـ هنری دانشگاه‌ها و کانون‌های ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر یک ضرورت است.

رئیس سازمان امور دانشجویان برگزاری المپیادهای علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر و استفاده از دانش‌آموختگان شاهد و ایثارگر و دانشجویان برتر دانشگاه‌ها به‌ویژه از میان دانشجویان شاهد و ایثارگر را برای انتقال تجربیات و ارائه مشاوره به سایر دانشجویان شاهد و ایثارگر یک اقدام مهم توصیف کرد.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: به همه دانشگاه‌ها اعلام شده است که ادارات کل شاهد و ایثارگر را در ساختار دانشگاه، از ساختار معاونت دانشجویی خارج و به ذیل ریاست دانشگاه منتقل کنند تا با قوت بیشتری فعالیت کنند.

حسینی، سرپرست اداره‌کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان نیز در این همایش گفت: مجموعه مدیریت سازمان امور دانشجویان تصمیم گرفته است تا با تدوین یک برنامه مدون و راهبردی، خدمات ارائه شده به دانشجویان شاهد و ایثارگر را ساماندهی کند تا بر اساس این برنامه میزان پیشرفت‌ها و نزدیکی به اهداف، قابل سنجش و ارزیابی باشد.

وی گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌توانند بهترین ترویج‌کنندگان فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها باشند و جامعه را از نفوذ دشمن مصون نگه دارند.

captcha