ظرفیت‌های فیلم محمد رسول‌الله‌(ص) و جایزه مصطفی(ص) در معرفی اسلام
کد خبر: 3372095
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
مخبر دزفولی عنوان کرد:

ظرفیت‌های فیلم محمد رسول‌الله‌(ص) و جایزه مصطفی(ص) در معرفی اسلام

گروه دانشگاه: دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: فیلم محمد رسول ‌الله(ص) و جایزه مصطفی (ص) ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهان اسلام را به دنیا معرفی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدرضا مخبر دزفولی در گفت‌وگو با مرکز خبر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اهمیت جایزه مصطفی(ص) گفت: جایزه پیامبر اعظم(ص) یا Mustafa prize به عنوان جایزه جهانی، برای کشورها و دانشمندان جهان اسلام مطرح شده است و در حقیقت معرفی ظرفیت‌های بزرگ علمی و فناوری است که بین کشورهای اسلامی و دانشمندان جهان اسلام وجود دارد.
وی افزود: این ظرفیت‌ها، هم تکنولوژیک و علمی است و بخش‌های مختلفی هم که به روحیه تمدنی جهان اسلام باز می‌گردد نیز باید توسط آن به دنیا معرفی شود و راه‌های معرفی آن حوزه‌های علم و فناوری و حوزه‌های هنر و ادبیات است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به اکران فیلم محمد رسول الله(ص) گفت: اکنون که مدتی است، اقدامات مربوط به این جایزه را شروع کردیم، تقارن پیدا کرده با فیلم محمد رسول‌ الله(ص) که یکی از شاهکارهایی است که از طریق جمهوری اسلامی در آن چهره واقعی پیامبر رحمت و دوستی و اخلاق به بشریت معرفی می‌شود و اسلام را به واقع به دنیا معرفی می‌کند و برآن اسلام جعلی که نتیجه‌اش داعش و امثال آن هست خط بطلان می‌کشد.
وی تصریح کرد:ما باید از هنر استفاده کنیم و امروز فیلم محمد رسول الله(ص) یکی از این نمونه‌هایی است که نگاه اسلام و چهره پیامبر(ص) را به دنیا و بشریت از مسلمان و غیرمسلمان معرفی خواهد کرد و از شاهکارها و آثار ماندگار هنر اسلامی و جمهوری اسلامی خواهد بود.
مخبر دزفولی تاکید کرد: این فیلم شروع یک حرکت است و باید از این نوع فیلم‌ها با این تراز و کیفیت در آینده نزدیک مجدد ساخته و به بشریت معرفی شود، اما این یک وجه است و یک وجه آن هم این است که ما در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهان اسلام و کشورهای اسلامی از حیث علم و فناوری هم وارد شویم.
وی افزود: یک زمانی در همه زمینه‌ها در دنیا، پیشکسوت و صاحب تمدن بودیم و بزرگانی چون ابن سینا و فارابی و... تا هنرمندان بزرگی که در تاریخ هنری دنیا صاحب اثر هستند و ماندگار شدند را داشتیم و این امر باید دوباره تکرار شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ظرفیت جایزه پیامبر اعظم (ص) برای توانمندی جهان اسلام گفت: امیدواریم جایزه پیامبر اعظم(ص) که امسال اولین دوره آن در علم و فناوری برگزار می‌شود، و در حقیقت به معرفی دانشمندان جهان اسلام می‌‎پردازد، شروع خوبی برای معرفی ظرفیت‌های کشورهای اسلامی به دنیا و هم جهت و هم‌گرا کردن این ظرفیت‌ها باشد.
وی اضافه کرد: امید است در سال های آینده این رشد و پیشرفت به گونه ای باشد که همه کسانی که در حوزه علم و فناوری در دنیا تحقیق می‌کنند و دانشمند برجسته هستند دنبال این باشند و اظهار تمایل کنند که جایزه مصطفی(ص) را به دست بیاورند.
وی در پایان خاطر نشان ساخت: ما در جلساتی که برای برگزاری جایزه پیامبر اعظم (ص) داریم به روش‌های بهتر برگزاری و احیانا مشکلاتی که در کارهای در دست اجرا وجود دارد می‌پردازیم و همین طور در تعریف و تبیین مواردی که در اساس‌نامه و ویژگی‌ها و شرایطی که در انتخاب کاندیدا وجود دارد و دقت بیش‌تر در آن‌ها، با دوستان شورای اجرایی مشورت‌هایی را داریم و تاکنون با تفاهم مسائل را حل کردیم و اگر لازم باشد در سال‌های آینده کارهای جدیدتری نیز صورت پذیرد در شورای سیاست گذاری این کارها را انجام خواهیم داد.

captcha