تشکیل نشست​های «در محضر صحیفه» در ۱۵ مسجد خوزستان
کد خبر: 3393388
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

تشکیل نشست​های «در محضر صحیفه» در ۱۵ مسجد خوزستان

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان خوزستان با بیان اینکه نشست​های «در محضر صحیفه» از چهارم تا هفدهم آبان‌ماه جاری در ۱۵ مسجد خوزستان تشکیل می​شود، گفت: در اهواز دو مسجد این نشست​ها را برگزار می​کنند.

حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه دومین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در استان هرمزگان برگزار می‌شود، گفت: دو سال است که ستاد عالی کانون‌های مساجد از استان‌های جنوبی کشور در مورد برگزاری برنامه پیرامون امام سجاد(ع) دعوت به همکاری کرده است.

وی اظهار کرد: استان خوزستان برنامه «در محضر صحیفه» را به منظور معرفی بهتر و بیشتر زبور آل‌محمد(ع) به جامعه انتخاب کرد. این برنامه دو سال است که در استان شکل گرفته است و سال گذشته با همکاری 11 مسجد استان انجام شد.

براتی ادامه داد: امسال تعداد 15 مسجد در سطح استان نشست​های «در محضر صحیفه» را برگزار می‌کنند؛ 13 مسجد در شهرستان​ها و 2 مسجد در اهواز با همراهی و همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاتر ائمه جمعه استان این نشست​ها را برگزار خواهند کرد.

به گفته مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان خوزستان این برنامه​ها به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه در خصوص تاریخ شهادت امام سجاد(ع) دو روایت وجود دارد که در یک روایت شهادت ایشان در تاریخ 12 محرم و در روایت دیگری 25 محرم عنوان شده است، براین اساس مقرر شد این نشست‌ها از 12 تا 25 محرم(4 تا 17 آبان) در این مساجد تشکیل شوند.

یادآور می​شود، شرح دعای شش صحیفه سجادیه با موضوع دوری از معصیت، سبک زندگی از دیدگاه امام سجاد(ع)، شرح دعای 26 صحیفه سجادیه با موضوع دوست و همسایه، نقش حضرت در بازسازی هویت فرهنگی شییعیان، امام سجاد(ع) و ماه محرم، سیره سیاسی اجتماعی از دیدگاه امام سجاد(ع)، شخصیت قرآنی امام سجاد(ع)، شرح دعیا مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) و ویژگی های مؤمن در بیان امام سجاد(ع) از دیگر موضوعات پیشنهادی است.

یادآور می‌شود، جزئیات و نحوه برگزاری این نشست​ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

captcha