هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3434709
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
۲۰ و ۲۱ آبان‌ماه؛

هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با حضور جمعی از محققان و مدیران شهری شهرداری‌های کشور ۲۰ و ۲۱ آبان‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، براتعلی خاکپور، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به برگزاری هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با حضور جمعی از محققان و مدیران شهری شهرداری‌های کشور، تصریح کرد: هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با تأکید بر راهبرهای توسعه شهری 20 و 21 آبان‌ماه با هدف گردهمایی اندیشمندان، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان امور شهری برای به منظور تبادل اطلاعات و دیدگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این کنفرانس افزود: کمک به شکل‌گیری شبکه‌های اطلاعاتی بین مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی، بهره‌گیری از تجربیات ملی و بین‌المللی در عرصه رویکردهای نوین برنامه‌ریزی شهری، بهره‌گیری از یافته‌های جدید پژوهشی در راستای تحقق توسعه پایدار شهری و ... از دیگر اهداف برگزاری این دوره از کنفرانس به شمار می‌رود.

خاکپور بیان کرد: در این کارگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان، اعضای شورای اسلامی شهرها، مدیران و کارشناسان شهرداری‌ها، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد و سایر محققان، کارشناسان و علاقمندان به برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شرکت خواهند کرد.

وی به تعداد مقالات رسیده و پذیرفته شده به هفتمین دوره از این کنفرانس اشاره و ابراز کرد: در این دوره از کنفرانس 204 مقاله دریافت شده که 20 مقاله برای ارائه پذیرفته شده است.

خاکپور در مورد محورهای برگزاری این کنفرانس عنوان کرد: راهبردهای توسعه شهری به عنوان محور ویژه و شهر ایرانی ـ اسلامی، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، گردشگری مذهبی و زیارت، حمل و نقل شهری، شهر و محیط طبیعی، مدیریت بحران و امنیت شهری، جامعه و فرهنگ شهری، اقتصاد شهری، معاری و شهرسازی، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی، شهر هوشمند و مسائل ویژه کلانشهر مشهد از دیگر محورها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با این کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی مختلف و دو نشست علمی و تخصصی نیز برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری کنفرانس‌ها فرصت‌هایی را فراهم می‌کند تا بین حوزه اجرایی و عملی تعاملاتی برقرار شود که در همین راستا از تعامل مناسب دانشگاه فردوسی تشکر می‌کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد در پایان بیان کرد: با توجه به معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017، کنفرانس هشتم نیز در سال 96 به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

captcha