کار امام سجاد(ع) بازسازی شیعه و حفظ رسالت امت بوده است
کد خبر: 3444022
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷

کار امام سجاد(ع) بازسازی شیعه و حفظ رسالت امت بوده است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه رفسنجان با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: آن حضرت ذخیره الهی بودند و خداوند ایشان را از گزند یزیدیان دور کرد تا بازسازی شیعه و حفظ رسالت امت را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام‌جمعه رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: باید خود را برای انجام عمل صالح آماده کنیم و همان‌طور به زندگی شخصی توجه می‌شود به زندگی اجتماعی هم باید توجه شود.
وی بیان کرد: یکی از چیزهایی که جامعه را تهدید می‌کند، تفرقه‌افکنی است و کسانی هستند که در این زمینه خیلی هم استاد هستند، اما هم برای خود و هم برای جامعه لغزش ایجاد می‌کنند.
وی با بیان اینکه همراه بودن با جماعت اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: عمده جمعیت نظام ما به راه صحیح می‌روند و در مسیر ولایت هستند، راهپیمایی 22 بهمن، 13 آبان، روز قدس و ... این جماعات مهم هستند نه عده‌ای مرفه که ادعا و خواسته‌هایی دارند و برخی مسئولان خیال می‌کنند حق با آنها است.
امام‌جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه برخی افراد زمان انتخابات خود را تابع ولی فقیه می‌دانند، اظهار کرد: آیا اعتقاد قلبی آنها هم همین است، بسیاری از افراد بودند که امروز در دامان اجانب هستند و آن روزها ادعای تبعیت از ولایت داشتند.
رمضانی‌پور از ارزش و اهمیت نماز جمعه یاد کرد و گفت: روز جمعه قبل از نماز جمعه به سفر نباید رفت نماز جمعه زندگی را از نو آغاز می‌کند و گناهان قبل را پاک می‌کند و عرفات و شهادت همین‌گونه است.
وی با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: آن حضرت ذخیره الهی بودند و خداوند ایشان را از گزند یزیدیان دور کرد تا بازسازی شیعه و حفظ رسالت امت را داشته باشند.
امام‌جمعه رفسنجان با تقدیر از حضور مردم همراه با دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان افزود: ساده‌انگاری بعضی افراد در جامعه در مورد نفوذ آمریکا نشان از ضعف است، در حالیکه خطر نفوذ دشمن زیاد است.
وی ادامه داد: اما آنچه سبب رفع نگرانی می‌شود، وجود نیروهای مقتدر اطلاعات سپاه است که چشمان بیدار آنها توطئه و نفوذ را خنثی می‌کند.
امام‌جمعه رفسنجان افزود: بعضی‌ها می‌گویند نفوذی نبوده و چماق آن را مانند فتنه بر سر ما نکوبید، ما این مملکت و نظام را ساده به دست نیاورده‌ایم که ساده از دست بدهیم.
رمضانی‌پور بیان کرد: اگر بیانات رهبر در مورد کودتای 28 مرداد را بدانیم این بیانات گویای نفوذ گسترده آمریکا در کشور ما بوده و نیز بعد از انقلاب اسلامی دشمنی‌های این دولت با ایران زیاد بوده است.
وی با بیان اینکه اگر آمریکا به کشورش برگردد همه‌جا امن می‌شود، اظهار کرد: این دولت در هر جایی می‌خواهد دخالت می‌کند و به اصطلاح خودشان منافع زیادی دارند.
وی اذعان کرد: دولت آمریکا بی‌غیرت است و در برابر دوستان احمق خود که هزاران حاجی بی‌گناه را در خاک و خون کشیدند بی‌تفاوت عمل کرد، در یمن، عراق، سوریه و... جنایاتی می‌شود که این مدعیان حقوق بشر لب به شکایت باز نمی‌کنند.
امام‌جمعه رفسنجان با بیان اینکه بعضی مسئولان جنایات آمریکا را می‌‌بینند و خود را به کری و کوری زده‌اند، تصریح کرد: وقتی رهبر می‌فرمایند خطر نفوذ دشمن هست، رئیس جمهور و وزیران و مجلس شورای اسلامی هم باید بپذیرند و اگر غیر از این را بگویند معتقد به ولایت فقیه نیستند.
رمضانی‌پور در ادامه عنوان کرد: برخی مسئولان در جلسات و برنامه‌هایشان نفوذ را ساده می‌دانند و آرام از کنار آن رد می‌شوند.
امام‌جمعه رفسنجان با بیان اینکه نگاه نباید به بیرون باشد و راه نجات اقتصاد کشور در داخل است، تصریح کرد: مسئولان خیال نکنند تا تحریم‌ها برداشته نشود، نمی‌شود کاری کرد، کلیدی که دنبالش هستند در داخل است.
رمضانی‌پور ادامه داد: برجام به نوبه خود خوب و ارزشمند است و رهبر نیز از آن حمایت کردند، اما ایشان فرمودند، به منتقدان نگاه مخالف نکنید هر کسی با برجام مخالف است که مخالف نظام نیست.
امام‌جمعه رفسنجان در ادامه سخنان خود در این زمینه بیان کرد: اگر در برجام خلاف منویات رهبری عمل شود، یقینا برجام به ضرر مملکت و نظام خواهد بود.
وی با بیان اینکه وجود کالاهای مصرفی آمریکایی در کشور نشان از ضعف مدیریت است، افزود: محصولات آمریکا را نباید در کشور ببینیم.
امام‌جمعه رفسنجان از کشتار آل‌ سعود در یمن یاد کرد و گفت: فاجعه منا نباید به فراموشی سپرده شود و دولت آل‌سعود باید پاسخگو باشد.

captcha