امام سجاد(ع) با هدایت افکار عمومی به سوی نهضت عاشورا، قیام حسینی را جاودانه کرد
کد خبر: 3446391
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲

امام سجاد(ع) با هدایت افکار عمومی به سوی نهضت عاشورا، قیام حسینی را جاودانه کرد

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ با اشاره به هنر خطابه حضرت امام‌سجاد(ع) گفت: حضرت امام سجاد(ع) با هدایت افکار عمومی به سوی نهضت عاشورا، قیام حسینی را جاودانه کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ به‌مناسبت فرا رسیدن ایام شهاد امام سجاد(ع) گفت: شکستن ابهت پوشالی و دروغین یزید و دشمنان اسلام، سخنرانی در ملأ عام به منظور افشا ساختن دروغ‌های دشمنان و هدایت افکار عمومی به سمت اهداف متعالی حضرت امام حسین(ع) در قیام عاشورا از جمله مهم ترین اقدامات حضرت امام سجاد(ع) در نهادینه کردن فرهنگ عاشورا است.

وی افزود: همان طور که حضرت امام‌حسین(ع) با نثار خون خویش و یارانش در مقابل ظلم و فساد حاکمان زمان ایستاد؛ امام‌سجاد(ع) نیز با رساندن پیام نهضت عاشورا این حرکت را زنده نگاه داشت.

وی ادامه داد: حضرت امام سجاد(ع) بارها در مسیر کاروان اسرا همراه با حضرت زینب(س) به بیان واقعیات کربلا و اهداف واقعی حضرت امام حسین(ع) در قیام عاشورا پرداخت و افراد جاهل را با واقعیت‌های نهفته در قیام عاشورا آشنا کرد و شامیان دریافتند کسانی که با چنین وضع فجیعی در کربلا شهید شدند، شورشی و خارجی نبودند.

رمضانی تصریح کرد: حضرت امام سجاد(ع) با تربیت شاگردانی مجرب پایه‌های مکتب فقهی را بنا گذاشت که سبب راه‌‌‌اندازی مدارس بزرگ شیعه در دوران حضرت امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) شد، امام سجاد(ع) از این طریق به تربیت نسلی پرداخت که به دلیل شرایط روز جامع، دچار خفقان و خود باختگی دینی شده بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ با اشاره به این مطلب که فشارهای روز افزون دستگاه خلافت و نافرجامی قیام‌های توابین، بذر یأس و ناامیدی را در روح‌ها پراکنده بود، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی حضرت امام سجاد(ع) اجازه نداشت که به طور رسمی و علنی مانند حضرت امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به تعلیم و آموزش پیروان خود بپردازد و نه امکان آن را داشت تا مانند حضرت علی ابن ابیطالب(ع) قوایی را علیه دستگاه اموی گرد آورد؛ این دو مشکل در میدان فرهنگ، سیاست و جامعه می‌توانست برای مدتی طولانی اندیشه و معارف شیعی را مورد غفلت قرار دهد تا آن را به بن بست رسیده، معرفی کند.

وی ادامه داد: هنر رهبری در هدایت و تبلیغ جامعه اقتضا می‌کرد که استراتژی حضرت امام سجاد(ع) در ارتباطات باید عالی‌ترین نوع باشد، بنابراین روش مبارزه صحیح را انتخاب کرد و آن تشکیل و احداث مرکز اطلاع‌رسانی جهانی الهی بود که بتواند از کانال آن چهره انقلاب کربلا و پیام اسلام الهی را به تصویر بکشد.

حمیدرضا گل‌محمدی

captcha