همایش «منشور عزت» در بقاع متبرکه کاشان برگزار شد
کد خبر: 3450579
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸

همایش «منشور عزت» در بقاع متبرکه کاشان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به ورود کاروان اهل بیت امام حسین(ع) به شام در اول ماه صفر سال ۶۱ هجری گفت: ‌همایش «منشور عزت» در بقاع متبرکه کاشان برگزار شد.

همایش منشور عزت

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر جنتی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان روز گذشته، 23 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این همایش همراه با خطبه‌خوانی حضرت سجاد(ع) و عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) در مورد محکومیت خاندان بنی‌امیه، قاتلین و عاملین شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار شد.
وی افزود: همایش منشورعزت در جهت تبیین قیام امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کاخ استکبار، در بقاع متبرکه کاشان برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به اینکه در این همایش با سخنرانی خطبای توانا و قرائت خطبه حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) برپا شد، گفت: مداحان اهل بیت(ع) نیز به مدیحه‌سرایی پرداخته و با کاروان اسرای دشت کربلا همنوا شدند.
وی با بیان اینکه آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن‌امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال و بقعه متبرکه حلیمه خاتون(س) ازجمله بقاع متبرکه برگزارکننده این همایش بودند، گفت: این بقاع از شاخص‌ترین بقاع منشورعزت به‌شمار می‌روند.
براساس این گزارش، همایش منشور عزت از جمله برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است که در جهت افزایش بصیرت دینی و ترویج ارزش‌های عاشورا در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

captcha