لزوم توجه به مقوله زائر محوری در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌های راهبردی خراسان رضوی
کد خبر: 3484126
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
رئیسی خواستار شد:

لزوم توجه به مقوله زائر محوری در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌های راهبردی خراسان رضوی

گروه اجتماعی: تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از المان‌های شهری و روند کاری ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد و روند اقامت و اسکان زائران بارگاه منور و ملکوتی امام رضا(ع) در کمپ غدیر مشهد عنوان کرد: باید نگاه مدیران و مسئولان به این مهم این‌گونه باشد که در تزاحم بین زائرمحوری و موضوعات مختلف ارجحیت با زائران و ایجاد امکانات رفاهی برای آنان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری امروز،‌ 28 اسفندماه با از المان‌های شهری و روندکاری ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد و روند اقامت و اسکان زائران بارگاه منور و ملکوتی امام رضا(ع) در کمپ غدیر مشهد بازدید کردند.
بنا بر این گزارش حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از شهرداری مشهد در حوزه استقبال از بهار 95 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشهد مقدس قبله‌گاه مردم عزیز ایران اسلامی و همه مسلمانان جهان است و بسیاری از ارادتمندان اهل بیت(ع) دوست دارند که لحظات تحویل سال را در کنار مضجع نورانی حضرت امام رضا(ع) باشند.
 وی ادامه داد: مسئولان استان خراسان رضوی و به ویژه مسئولان شهر مشهد اقدامات ویژه‌ای را برای استقبال از زائران و اسکان آنان انجام داده‌اند و آمادگی پذیرایی از میزان بالایی از زائران را دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای رفاه حال زائران، تصریح کرد: ظرفیت زیارت حضرت امام رضا(ع) تلاش بیش از این را می‌طلبد و آستان قدس رضوی نیز این آمادگی را دارد که در راستای تسهیل امور زائران، دایره خدمت‌رسانی را گسترش دهد.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به لزوم توجه به مقوله زائر محوری در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌های راهبردی استان و کشور اظهار کرد: باید نگاه مدیران و مسئولان به این مهم این‌گونه باشد که در تزاحم بین زائر محوری و موضوعات مختلف ارجحیت با زائران و ایجاد امکانات رفاهی برای آنان باشد.
تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: موضوع زیارت و زائر محوری بایستی هدف اصلی همه دستگاه‌های خدمت‌رسان استان باشد و تلاش کنیم که امکانات و فعالیت‌ها نیز برای تسهیل امور زائران معطوف شود.
یادآور می‌شود، در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام نوروز نیز حضور داشتند و به ارائه توضیحات در رابطه با اقدامات صورت گرفته پرداختند.

captcha