رقابت بیش از 200 یزدی در مسابقات قرآن اوقاف + عکس
کد خبر: 3496334
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

رقابت بیش از 200 یزدی در مسابقات قرآن اوقاف + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: استان دارالعباده یزد این روزها شاهد برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف است که در این دوره بیش از 200 یزدی به رقابت با هم می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، استان دارالعباده یزد در زمینه فرهنگی بویژه فعالیت‌های قرآنی زبانزد عام و خاص است و این حسینیه ایران در این روزها شاهد برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف می‌باشد.

حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی در بخش خواهران در محل امامزاده جعفرمحمد (ع) یزد به ایکنا گفت: شاهد برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی هستیم.

وی ادامه داد: متسابقین در این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم و همچنین رشته‌های اذان، ابتهال و تواشیح به رقابت خواهند پرداخت.

میرجلیلی افزود: در این دوره از مسابقات بیش از 200 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در رشته حفظ 20 جزء در بخش خواهران هفت نفر و در بخش برادران دو نفر شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در رشته حفظ کل در بخش خواهران 13 نفر، حفظ 5 جزء شش نفر و 10 جزء سه نفر و در بخش برادران حفظ کل شش نفر، حفظ 10 جزء 14 نفر شرکت کردند.

میرجلیلی افزود: در رشته دعاخوانی دو نفر خانم و 11 نفر آقا، قرائت 16 نفر آقا و شش نفر خانم، ترتیل 11 نفر آقا و شش نفر خانم شرکت کردند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: در رشته تواشیح در بخش خواهران دو گروه و در بخش برادران هفت گروه شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در رشته معارف نیز 43 نفر آقا و 40 نفر از بانوان شرکت کردند تصریح کرد: مرحله استانی مسابقات در مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد نیز به ایکنا گفت: مسابقات قرآن در بخش برادران از ۱۱ اردیبهشت ماه در سالن حضرت امام جعفر صادق (ع) آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد آغاز شده و تا سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ادامه داشت.

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی مسابقات حفظ قرآن کریم روز شنبه ۱۱ اردیبهشت و ترتیل روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت، مسابقات قرائت ۱۳ اردیبهشت و اذان، ابتهال و دعاخوانی روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت برگزار شد.

زارع‌زاده اظهار کرد: مرحله شهرستانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در بخش خواهران نیز 18، 19، 20 اردیبهشت ماه در محل امامزاده جعفر (ع) یزد در حال برگزاری است.  

رقابت بیش از 200 یزدی در مسابقات قرآن اوقاف+عکسرقابت بیش از 200 یزدی در مسابقات قرآن اوقاف+عکسرقابت بیش از 200 یزدی در مسابقات قرآن اوقاف+عکس

captcha