برگزاری جشن گلریزان برای آزادی 30 زندانی غیرعمد در سبزوار
کد خبر: 3507509
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

برگزاری جشن گلریزان برای آزادی 30 زندانی غیرعمد در سبزوار

گروه اجتماعی: مقصد شامگاه 26 خردادماه جایی است که با یاری پروردگار به همراه خوبان امیدی برای آزدی و رهایی دربندانی که سنگ غفلت، ناگزیر بال پروازشان را شکسته و در پشت میله‌‌های زندان کتاب زندگانی را ورق می‌زنند، باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مقصد شامگاه 26 خردادماه جایی است که با یاری پروردگار امید داریم به همراه خوبان امیدی برای آزدی و رهایی دربندانی که سنگ غفلت، ناگزیر بال پروازشان را شکسته و در پشت میله‌‌های زندان کتاب زندگانی را ورق می‌زنند، باشیم.
مراسم افطاری در شب رحلت همسر گرامی پیامبر رأفت و مهربانی حضرت محمد(ص) به احترام کسانی تشکیل شده است که رهبر معظم انقلاب درباره آن‌ها بیان کرده است «آزادی زندانیان جزو وظایف شرعی است.
در مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد که معاون زندا‌ن‌ها، رئیس اداره فرهنگی زندان‌ها و رئیس اداره قضایی زندان‌های خراسان رضوی حضور داشتند، بعد از افطار با تلاوت سوره حمد توسط ابوالفضل طبسی، قاری نوجوان و دارنده رتبه کشوری آغاز شد. مراسمی که بوی پهلوانی می‌داد و جوانمردی، مراسمی که بوی گذشت داشت و ایثار و صداقت.
برگزاری جشن گلریزان در سبزوار برای آزادی 30 زندانی غیر عمد
مراسم شب 10 ماه مبارک رمضان، ماهی که اولش با رحمت خدا همراه است و آخرش با برکت و مغفرت، گلریزانی بود همراه با گریه کودکان و بزرگان که با شادی آزادی از بند زندان تلاقی شد و اشک چشمان روزه‌داران را به برق شادی تبدیل کرد.
حسین کیوانلو، مسئول ستاد گلریزان سبزوار در این مراسم با بیان اینکه سال گذشته 26 نفر از زندان با بدهی حدود 28 میلیارد ریال با گلریزان، کمک خیرین و گذشت شکات آزاد شدند، تصریح کرد: برای گلریزان امسال تاکنون 30 نفر در نوبت آزادی قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه 60 نفر از زندانیان نیز به غیر از 26 نفر اول سال گذشته با گذشت و ایثار شکات از زندان آزاد شدند، عنوان کرد: در مجموع 86 نفر سال گذشته از بند آزاد شدند.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام مهدی سیدآبادی، رئیس دادگستری سبزوار با بیان اینکه اگر آموزه‌‌های الهی را در زندگی به کار ببریم زندگی شرافتمندانه، آبرومندانه و برخوردار از نعمت‌های الهی خواهیم داشت، تصریح کرد: یکی از نگاه‌های ادیان الهی توجه و کمک به هم‌نوع و توجه ثروتمندان به فقرا است.
وی اظهار کرد: مهندسی زندگی که توسط حضرت محمد مصطفی(ص) پایه‌گذاری شده و از کنار مسجد محل عبادت، بازار و تجارت آغاز می‌شود، نشانگر این مطلب است که این دو کنار هم هستند لذا توجه ثروتمندان به فقرا باید مور توجه قرار گیرد.
رئیس دادگستری سبزوار با اظهار اینکه سرقت، زورگیری و ناامنی در جامعه همه از اختلاف طبقاتی ناعادلانه نشات می‌گیرد، عنوان کرد: برگ برنده اسلام به‌کارگیری سرمایه اسلام در راه اسلام و برای ترویج اسلام و کمک به فقرا است.
برگزاری جشن گلریزان در سبزوار برای آزادی 30 زندانی غیر عمد
سیدآبادی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) که در سالروز رحلتش قرار داریم یکی از چهار زن برتر تاریخ بشریت است که تمام سرمایه‌اش را به پیامبر اسلام(ص) داده و ایشان همه را برای اسلام و در راه اسلام هزینه کردند، تصریح کرد: همانطور که در ادعیه ماه مبارک رمضان می‌خوانیم اللهم اغن کل فقیر، اللهم اکس کل عریان و اللهم فک کل اسیر، نگاهمان  باید به بشریت نگاه فقرزدایی و کمک به آزادسازی انسان‌های دربند باشد.
پرویز پورحسینی، بازیگر نقش حضرت زکریا(س) در سریال مریم مقدس(س) نیز در ادامه مراسم با بیان اینکه زمانی که ما وارد عرصه هنر شدیم، ثروت و شهرت معنا نداشت از خیران تقدیر و از زندانی آزادشده در این مراسم تجلیل به عمل آورد.
در ادامه برنامه علی جاجرمی یکی از خیرین شهرستان با بیان اینکه در گذشته فقط 20 تا خودرو در سبزوار موجود بود ولی امروزه در بسیاری از خانه‌‌ها یک خودرو پارک است از مردم خواست تا قدر نعمات الهی و خون شهیدان را بدانند و شکرگذار خدای سبحان باشند.
وی با بیان اینکه باور کنیم صدقه رفع بلاست و خداوند سبحان یاریگر همیشگی ما خواهد بود، تصریح کرد: اگر شهدا نبودند کنار هر یک از ما یک عراقی نشسته بود و معلوم نبود سر کشور جمهوری اسلامی ایران چه بلایی می‌آمد.
یادآور می‌شود، قسمت دوم مراسم گلریزان که باحضور اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود، 28 خرداد بعد از نماز مغرب و عشا در پارک سلامت سبزوار با حضور هنرمندان کشوری و تعدادی از مسئولان شهرستان برنامه‌ریزی شده است.
captcha