ماه مبارک رمضان فرصتی برای بخشش گناهان است
کد خبر: 3509987
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

ماه مبارک رمضان فرصتی برای بخشش گناهان است

گروه سیاسی: عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در ایام سال جان‌ انسان‌ با گناهانی که انجام می‌دهد به مثابه در رهن رفتن است و ماه مبارک رمضان فرصتی برای فک رهن و استغفار و آزاد کردن جان در گرو رفته اعمال است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شاهدیه یزد اظهار کرد: در ایام سال جان‌ انسان‌ با گناهانی که انجام می‌دهد به مثابه در رهن رفتن است و ماه مبارک رمضان فرصتی برای فک رهن و استغفار و آزاد کردن جان در گرو رفته اعمال است.
وی افزود: پیامبر اکرم ص فرمودند: پشت‌های مردم خمیده شده از بار سنگین گناه و ماه رمضان بهترین فرصت است تا این گناهان بخشیده شود.
مدرسی ادامه داد: متاسفانه زندگی‌های امروزه بی ضابطه شده و عده کثیری به حلال و حرام بی توجه هستند و بی ضابطه هر مالی به دستمان رسید مصرف کرده و تملک می‌کنیم.
امام جمعه موقت شاهدیه گفت: چه در سطح کلان و چه در سطح جزیی هر کس دستش برسد به اموال بیت‌المال و حق‌الناس دست درازی می‌کند و این گونه مراودات، بازی با آبروی مردم، غش در معامله، کوتاهی در انجام فرائض هرگز قابل بخشش و گذشت نیست.
مدرسی یزدی گفت: بار گناهان بسیار سنگین است و انسان را در سرای آخرت بیچاره می‌کند و خداوند به اندازه وزن یک ذره کارهای خیر و یا شر را می‌بیند و پاداش یا جزا می‌دهد.
امام جمعه موقت شاهدیه در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه توطئه‌های بیگانگان همیشه نسبت به کشور اسلامی ایران بوده و هست تصریح کرد: این توطئه‌ها مثل آفتاب روشن است و اکنون نیز جهان کفر به سردمداری آمریکا و اسراییل در برابر جمهوری اسلامی ایران صف آرایی می‌کند و متاسفانه بعضی که دید نافذ ندارند این صف آرایی را نمی‌بینند یا سطحی می‌نگرند.
وی ادامه داد: سخن گفتن و نرمش نشان دادن نمی‌تواند مشکلات را حل کند و برخی قابلیت هدایت را از دست دادند و کسی نمی‌گوید با ملت‌ها سر جنگ داشته باشید اما فکر نکنند با زبان دیپلماسی همه چیز حل می‌شود.
عضو فقهای شورا نگهبان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است بحث اقتصاد مقامتی را مطرح کردند اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی موقعی قابل اجراست که به توانمندی داخلی مراجعه کنیم و کسانی که انرژی هسته‌ای را پیروز کردند و در بحث موشکی موفقیت‌های چشمگیر داشتند همین افراد می‌توانند در اقتصاد هم کمک کنند.
captcha