مسابقات قرآن دبیرستان‌های علوم معارف اسلامی شهید مطهری برگزار می‌شود
کد خبر: 3522370
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

مسابقات قرآن دبیرستان‌های علوم معارف اسلامی شهید مطهری برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: بیست و ششمین مسابقه جامعه قرآن کریم دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی شهید مطهری سراسر کشور از 31 مردادماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست و ششمین مسابقه جامعه قرآن کریم دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی شهید مطهری سراسر کشور از هفته آینده ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر این مدارس برگزار می‌شود.
این مسابقات که با حضور 300 منتخب مرحله مقدماتی از 30 مدرسه سراسر کشور برپا خواهد شد در 9 رشته‌ قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ترتیبی 10 و 5 جزء، حفظ موضوعی و تجزیه و ترکیب، مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیه سجادیه و تحقیق و پژوهش قرآنی برپا خواهد شد.
این رقابت‌ها بین مدارس شهید مطهری در نوبت متوسطه دوم و در پایه‌های دوم، سوم و پیش‌دانشگاهی انجام می‌شود که مرحله مقدماتی آن میان مدارس انجام گرفت و مرحله نهایی آن به صورت متمرکز ویژه دختران در اردوگاه صاحب‌الزمان(عج) شهرک شهید محلاتی و ویژه آقایان در حوزه علمیه لواسان برگزار می‌شود.
رقابت‌ها طی روزهای 31 مردادماه تا چهارم شهریورماه انجام می‌گیرد. همچنین این مسابقات را گروهی از داوران و اساتید بین‌المللی و برجسته قضاوت خواهند داشت.
اختتامیه بخش پسران سه‌شنبه، دوم شهریورماه با حضور آیت‌الله امامی کاشانی و حجت‌الاسلام ناطق نوری انجام می‌شود و اختتامیه بخش بانوان، پنج‌شنبه، چهارم شهریورماه همراه با اهدای جوایز به سه نفر منتخب هر رشته انجام می‌گیرد.
captcha