آزادی 34 زندانی جرایم غیرعمد در مشهد
کد خبر: 3522472
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
در شب میلاد امام رضا(ع) صورت گرفت؛

آزادی 34 زندانی جرایم غیرعمد در مشهد

گروه اجتماعی: به مناسبت دهه کرامت و همزمان با شب میلاد فرخنده حضرت رضا(ع)، 34 زندانی جرایم غیرعمد طی مراسمی با حضور خادمان آستان قدس رضوی از زندان مرکزی مشهد آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به مناسبت دهه کرامت و همزمان با میلاد فرخنده حضرت رضا(ع)، مراسم آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با عنوان طرح «یا ضامن آهو»، شامگاه 23 مردادماه در محل زندان مرکزی مشهد برگزار شد.
بنابراین گزارش، در این مراسم سیداحمد انوری، معاون دادستان مشهد با بیان اینکه ستاد دیه در سال جای تلاش‌های شبانه‌روزی و قابل تحسینی را انجام داده است، اظهار کرد: با همکاری خادمان آستان قدس رضوی در طول سال، 355 زندانی غیرعمد آزاد می‌شوند.
وی با بیان اینکه به مناسبت میلاد امام رضا(ع) نیز 34 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد زندان مرکزی مشهد آزاد شدند، عنوان کرد: با تلاش اعضای ستاد دیه و خادمان آستان قدس رضوی شاکیان پرونده‌ها از شش میلیارد حق دیه خود گذشت کردند.
انوری تصریح کرد: ایامی همچون میلاد امام رضا(ع)، ماه مبارک رمضان، محرم و صفر و ... از جمله ایام مبارکی هستند که به صورت نمادین چندین نفر از از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد می‌شوند.
مصطفی خاکسارقهرودی، معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه همه ما انسان‌ها روزی احتیاج به آزاد شدن و شفاعت داریم، اظهار کرد: همه اقدامات و کارهایی که انجام می‌دهیم، ذخیره‌ای برای آخرت ما محسوب می‌شود که در روز قیامت دست ما را خواهد گرفت.
خاکسارقهرودی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را اقدامی بزرگ و حرکتی شایسته خواند و عنوان کرد: آنچه همه ما نیاز داریم ورود به چنین کارهای خیراندیشانه است که اسباب آزادی ما در آخرت را فراهم می‌کند.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی آزادی زندانیان توسط خادمان حرم مطهر رضوی را نشان‌دهنده ظرفیت این آستان مبارک دانست و گفت: قطعا اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود، شاهد اقدامات بزرگی در آینده خواهیم بود، لذا برای استمرا و تدام چنین اقداماتی باید تلاش کرد.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم 34 زندانی جرایم غیرعمد طی مراسمی با حضور خادمان آستان قدس رضوی از زندان آزاد شدند.
captcha