سند احياء اقامه نماز عيد غدير در یزد ثبت شد
کد خبر: 3531218
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

سند احياء اقامه نماز عيد غدير در یزد ثبت شد

گروه اجتماعی: سند «احياء سنت جماعت در نماز عيد غدير در قرن حاضر» در سيستم جامع اطلاع رسانی مركز اسناد و كتابخانه ملی استان يزد به ثبت رسيد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، یک برگ «سند احياء سنت جماعت در نماز عيد غدير در قرن حاضر»، توسط همسر آيت‌الله مرحوم ميرزا محمدحسن احمدی فقيه در مركز اسناد و كتابخانه ملی يزد به ثبت رسيد.
اين سند که به امضاء جمعی از علما و اقشار مختلف مردم یزد و قم رسيده است، امضا کنندگان بر احياء سنت جماعت در نماز عيد غدير در قرن حاضر توسط آيت الله مرحوم حاج ميرزا محمدحسن احمدی فقيه در سال 88 تاکید کرده و صحه گذاشته‌اند.
سند احياء سنت جماعت در نماز عيد غدير در قرن حاضر توسط فرزند ارشد ایشان، احمد جواد احمدی فقیه به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان اهدا شد و به انضمام مستندات صوتی و تصویری در قالب دو عدد لوح فشرده و20برگ متن پیاده شده خطبه نماز عید غدیر در سال 1388 و همچنین تعداد 14 برگ تصاویری از احیاء این سنت حسنه در سال 88 و استمرار آن تاکنون، در سيستم جامع اطلاع رسانی اين مرکز به ثبت رسيد.
یادآوری می‌شود تقریرات دروس خارج فقه آيت الله مرحوم ميرزا محمدحسن احمدی فقيه در کتابی با عنوان «سنت جماعت در نماز عید غدیر میثاق با ولایت» توسط انتشارات «آیات بینات» در هزار نسخه به چاپ رسیده است.  
همچنین محققين و پژوهشگران می‌توانند با استفاده از نرم افزار «اپک» بر روی سايت مركز اسناد و كتابخانه ملی استان يزد به آدرس www.nlai.ir/yazd  از اسناد آرشيوی این مرکز استفاده کنند.
captcha