یازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در یزد آغاز شد
کد خبر: 3541323
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

یازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در یزد آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: یازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» با حضور بیش از 500 نفر از فعالان قرآنی استان یزد در مجتمع فرهنگیان استان یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، یازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» صبح امروز 7 آبان با حضور بیش از 500 نفر از فعالان قرآنی استان یزد در مجتمع فرهنگیان استان یزد آغاز به  کار کرد.
علی زباندان، مسئول فرهنگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد و دبیر یازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در استان یزد در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی گفت: ارتقای فعالیت‌های قرانی در جامعه، شناسایی ظرفیت‌های قرآنی و ترویج فعالیت‌های قرآنی در بین کانون‌های مساجد از جمله اهداف این دوره از مسابقات است که امیدواریم بتوانیم گام‌های اساسی در این راستا برداریم.
وی افزود: این دوره از مسابقات در هفت رشته مفاهیم، تفسیر، صحیح خوانی نماز، قرائت، ترتیل، اذان و حفظ قرآن است که امروز 7 آبان ماه در تمامی رشته‌ها به جز صحیح خوانی نماز، تفسیر و مفاهیم برگزار می‌شود.
دبیر یازدهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان» در استان یزد تصریح کرد: در رشته صحیح خوانی نماز تعداد 282 نفر ثبت نام کرده اند که در هشت شهرستان استان یزد نیز این مسابقات برگزار شده است.
زباندان یادآور شد: در بخش خواهران در رشته های قرائت، ترتیل و حفظ در رده های سنی 18 تا 30 سال ثبت نام داشته ایم که در رشته حفظ در رشته‌های حفظ 10، 20 جز و حفظ کل و همچنین قرائت تعداد 43 نفر ثبت نام کرده اند و تعداد کل شرکت کنندگان خواهران نیز 189 نفر بوده اند.
وی گفت: در بخش برادران نیز در دو گروه زیر 18 سال و 18 تا 30 سال ثبت نام داشته ایم که بیشترین آمار مربوط به رشته قرائت با 243 نفر بوده است و تعداد کل شرکت کنندگان برادر نیز 1223 نفر بوده اند.
دبیر یازدهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان» در استان یزد گفت: در استان یزد تعداد یک هزار و 674 نفر ثبت نام کرده اند که آمار بسیاری خوبی را برای استان دارالعباده در سطح کشور در این دوره از مسابقات است.
یادآوری می‌شود یازدهمین دوره مسابقات قرآنی « مدهامتان» در مرحله استانی امروز 7 آبان با حضور فعالان قرآنی استان یزد در مجتمع فرهنگیان یزد در حال برگزاری است.
captcha