سهمیه اراک در مسابقات سراسری قرآن سیر صعودی دارد
کد خبر: 3543024
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
عطاءاللهی:

سهمیه اراک در مسابقات سراسری قرآن سیر صعودی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه اراک گفت: از سال‌ها قبل کیفیت مسابقات قرآن اوقاف در اراک بالا بوده و با نامه‌نگاری که با سازمان داشتیم سهمیه اراک افزایش یافته، خوشبختانه سیر صعودی ما در اعزام متسابقین به مرحله کشوری از سال 93 تا 95 به طور چشمگیری ادامه یافته است.

حجت‌الاسلام سعید عطاءاللهی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه اراک، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر تکریم افتخار آفرینان قرآنی در مسابقات سراسری قرآن گفت: مهمترین رویداد قرآنی کشور تحت نظر سازمان اوقاف و با بهترین کیفیت در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن اوقاف در مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه سیر صعودی ما در اعزام متسابقین به مرحله کشوری از سال 93 تا 95 به طور چشمگیری ادامه داشته است، در سال 93 آمار اعزامی اراک به مرحله کشوری 5، در سال 94، 7 نماینده و در سال 95 این تعداد به 16 نماینده رسید.
حجت‌الاسلام عطاءاللهی ضمن تبریک به کاروان استان مرکزی در سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گفت: بنده از تمام دست‌اندکاران اوقاف که از هیچ تلاشی برای آماده‌سازی متسابقین برای حضور در این مرحله از مسابقات دریغ نکردند تقدیر می‌کنم.
وی با اشاره به تعدد استعدادهای درخشان قرآنی در اراک ادامه داد: باید بر این استعدادها در راستای تربیت نخبگان قرآنی برای سالیان آینده سرمایه‌گذاری کرد، تلاش اوقاف بر این است که نفرات بیشتری را به مسابقات سراسری اعزام کند و این نمایندگان در تمام رشته‌ها درخشش داشته باشند.
حجت‌الاسلام عطاءاللهی بیان کرد: سال‌های گذشته سطح برگزاری مسابقات قرآنی در اراک از لحاظ کیفی بالا بود و همین عامل باعث شد سهمیه اراک را با نامه‌نگاری و تشریح توانایی متسابقین اراکی افزایش دهیم و از طرف دیگر سعی می‌کنیم دوره‌های آموزشی جهت آمادگی متسابقین را با کیفیت بیشتر و با استفاده از اساتید کشوری برگزار کنیم تا نمایندگان استان با توانایی مضاعف در مراحل مختلف مسابقات حضور داشته باشند.
captcha