گردشگران خارجی در مراسم اربعین و دهه آخر صفر یزد شرکت می‌کنند
کد خبر: 3546713
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

گردشگران خارجی در مراسم اربعین و دهه آخر صفر یزد شرکت می‌کنند

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری کمیته گردشگری مذهبی میراث فرهنگی، گردشگران خارجی در مراسم اربعین و دهه آخر صفر یزد شرکت می کنند.

 سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری کمیته گردشگری مذهبی میراث فرهنگی، گردشگران خارجی در مراسم اربعین و دهه آخر صفر یزد شرکت می‌کنند.
وی از توجه و علاقه خاص گردشگران به مراسم عزاداری یزد خبر داد و افزود: این حرکت فرهنگی مورد توجه  مسئولان استان و کشور قرار گرفته است و استان یزد با این نوآوری فرهنگی در عرصه استفاده از ظرفیت حضور گردشگران خارجی در کشور پیشقدم بوده است، به گونه‌ای که دیگر شهرهای کشور در حال الگوبرداری از این اقدام هستند.
حسینی از جمله اقدامات انجام شده در محرم امسال را حضور کارشناسان و روحانیون مسلط به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و چینی و همچنین تهیه و توزیع بیش از هزار بسته فرهنگی به صورت کتابچه با محتوای زیبایی‌هایی از اسلام، فلسفه قیام عاشورا و  معرفی جاذبه‌های عزادای یزد عنوان کرد و گفت: دبیرخانه همچنین برنامه‌هایی برای حضور گردشگران در مراسم پخت غذای نذری، بازدید از حسینیه‌های معروف و هیات‌های سینه زنی و زنجیر زنی، حضور در مراسم نخل برداری و تعزیه روز عاشورا برگزار کرد که این برنامه‌ها به  صورت محدودتر در دهه آخر صفر  نیز اجرا می‌شود.
مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران همچنین از حضور بیش از 600 گردشگر خارجی  از 28 کشور جهان در تورهای مذهبی دهه اول یزد خبر داد و اظهار کرد: این آمار نسبت به سال گذشته دو برابر رشد داشته است.
حسینی خواستار توجه و حمایت بیشتر دستگاه‌ها به امر مهم گردشگری مذهبی در یزد شد و افزود: به اذعان گردشگرانی که در مراسم امسال حضور داشتند، ظرفیت گردشگری مذهبی یزد با هیچ کدام از شهرهای ایران بلکه جهان قابل مقایسه نیست.
وی با تشکر از تمام ارگان‌هایی که در این مهم یاری رساندند گفت: این حرکت فرهنگی با همکاری بیت سومین شهید محراب، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نیروهای امنیتی و انتظامی، صداوسیما، شهرداری یزد، جامعه هتل داران و انجمن راهنمایان تور، اداره اوقاف و امور خیریه، و .... برگزار می‌شود.
captcha