رسالت فرهنگی اربعین حسینی در طراز انقلاب اسلامی باشد/ كربلا، ارض واسعه خداوند است
کد خبر: 3547205
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
غیب‌پرور:

رسالت فرهنگی اربعین حسینی در طراز انقلاب اسلامی باشد/ كربلا، ارض واسعه خداوند است

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه مركزی امام حسین(ع) گفت: قطعاً رسالت ما برای خدمت به زائران امام حسین(ع) تنها تأمین خوراك، اسكان و استراحت آنان نیست بلكه رسالت فرهنگی بزرگی نیز داریم كه باید آن را در طراز انقلاب اسلامی ببینیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سردار غلامحسین غیب‌پرور، جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه مركزی امام حسین(ع) روز گذشته، 28 آبان در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران استان فارس از موكب احمدبن موسی(ع) كه‌ به‌همت سپاه فجر فارس در ایام اربعین حسینی در كربلای معلی برپا شده است،‌ گفت: محبت سیدالشهدا(ع) به‌صورت خاص و همه ائمه معصومین(ع) به‌شكل عام موجب می‌شود كه هیچ‌كس دست خالی از درب خانه اهل بیت(ع) نرود.
وی با تأكید بر اینكه كرامت اهل بیت(ع) به قدری زیاد است كه هر كسی كه برای زائران آنان خدمت كند، حتماً از آنان قدردانی می‌كنند، افزود: قطعاً زائران اربعین حسینی هیچكدام دست خالی از درب خانه امام حسین(ع) باز نمی‌گردند.
غیب‌پرور با اشاره به معجزات اربعین حسینی گفت: به نقل از آیت‌الله علم‌الهدی شنیدم كه ایشان فرمودند معجزه سنگ، آب و ارض داریم كه معجزه آب زمزم است كه قرن‌هاست تمام نمی‌شود و به هر میزان كه حجاج استفاده كنند، تمام نمی‌شود.

كربلا، معجزه ارض است

فرمانده قرارگاه مركزی امام حسین(ع) ادامه داد: معجزه سنگ این است كه حجاج سنگ خود را در میان هزاران سنگ می‌بینند و معجزه ارض نیز درباره كربلاست چرا كه هر میزان زائران در ایام اربعین حسینی به این سرزمین بیاید، باز هم ظرفیت دارد.
وی گفت:‌ به عنوان مثال زمانی كه دو میلیون زائر به مشهد مقدس و بارگاه ملكوتی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، همه چیز در شهر قفل می‌شود اما در كربلا این‌گونه نیست چنانچه سال گذشته مشاهده كردیم 24 میلیون زائر اربعین حسینی به كربلا آمدند.

كربلا ارض واسعه خداوند است
غیب‌پرور با بیان اینكه ارض كربلا باز می‌شود و تمام زائران حسینی را در خود جای می‌دهد، گفت: این مسئله به گونه‌ای است كه كه هیچكدام از زائران حسینی مشكل خواب، استراحت، غذا و غیره ندارند چرا كه زمین كربلا متعلق به امام حسین(ع) است و ساكنین كربلا تنها مالك ابنیه هستند نه زمین، و زمین آن متعلق به امام حسین(ع) است لذا به چشم معجزه آن حضرت را می‌بینیم كه میلیون‌ها زائر به اینجا آمده‌اند و اگر باز هم دو برابر به این سرزمین بیایند، باز زمین كربلا ارض واسعه است و جا می‌دهد.
جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه مركزی امام حسین(ع) در ادامه سخنان خود به بازدید خبرنگاران فارس از موكب احمدبن موسی(ع) اشاره كرد و گفت: سال گذشته اصحاب رسانه فارس در میزبانی كاروان شهدای گمنام با عنوان «شاهدان بصیر» سنگ تمام گذاشتند و یك كتاب بسیار خوب در این زمینه از آثار عكاسی آنان چاپ شد لذا پیشنهاد می‌شود هم‌اكنون نیز برای سفر اصحاب رسانه فارس به كربلای معلی نیز حتماً چنین اقداماتی صورت گیرد.

قطعاً رسالت ما تنها تأمین اسكان و استراحت زائران نیست

وی با یادآوری اینكه سوژه‌های بسیار خوبی در موكب‌ احمدبن موسی(ع) برای اصحاب رسانه وجود دارد، گفت: قطعاً رسالت ما برای خدمت به زائران امام حسین(ع) تنها تأمین خوراك، اسكان و استراحت آنان نیست بلكه رسالت فرهنگی بزرگی نیز داریم كه باید آن را در طراز انقلاب اسلامی ببینیم.

معرفی شخصیت احمدبن موسی(ع)؛ از مهم‌ترین رسالت‌های فرهنگی ایام اربعین حسینی
غیب‌پرور، معرفی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به تمام زائران حسینی را از یكی از مهم‌ترین این رسالت‌ها برشمرد و گفت: آن حضرت امین ولایتی است كه در محضر امام زمانش تمكین كرد لذا معرفی چنین شخصیت ارزشمندی و همچنین ولایتمداری آن حضرت باید به‌صورت جامع صورت گیرد.
فرمانده قرارگاه مركزی امام حسین(ع) پیشنهاد داد تا برای سال آینده یك كتابچه مفصل و جامع شامل زیارات، نقشه و معرفی شخصیت احمدبن موسی(ع) برای زائران اربعین حسینی مهیا شود كه اصحاب رسانه در این زمینه می‌توانند نقش مهمی را ایفا كنند.

انعقاد قرارداد با آستان مقدس حسینی(ع) برای احداث زائرسرا در كربلا
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه ما تلاش می‌كنیم تا یك زائرسرای بسیار خوب را در كربلای معلی احداث كنیم، گفت: زمین این زائرسرا به مساحت 860 متر مربع فراهم شده است و هم‌اكنون در حال پیگیری آن هستیم و صحبت‌هایی نیز با آستان مقدس حسینی(ع) انجام شده است تا قرارداد 50 ساله‌ای برای این زائرسرا منعقد شود.
غیب‌پرور با تصریح اینكه ظرفیت این زائرسرا 5 هزار نفر در نظر گرفته شده است، گفت: ما تلاش می‌كنیم تا این زائرسرا را همانند موكب احمدبن موسی(ع) بسازیم.
captcha