خدمت‌رسانی 400 خادم حسینی در موكب احمدبن موسی(ع) كربلا/ روزانه 30 هزار پرس غذا توزیع می‌شود
کد خبر: 3547260
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
غیاثی به ایكنا خبر داد:‌

خدمت‌رسانی 400 خادم حسینی در موكب احمدبن موسی(ع) كربلا/ روزانه 30 هزار پرس غذا توزیع می‌شود

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به احداث موكب احمدبن موسی(ع) به نمایندگی از این استان در كربلای معلی گفت: قریب 400 نفر در این موكب به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس در حاشیه بازدید خبرنگاران این استان از موكب احمدبن موسی(ع) در كربلای معلی كه به‌همت این سپاه برپا شده است،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، گفت: سپاه فجر به نمایندگی از استان فارس مسئولیت برپایی موكب احمدبن موسی(ع)  در كربلای معلی را پذیرفته است.
وی با بیان اینكه تمام عوامل و امكانات این موكب به نیابت از استان فارس در اینجا حضور یافته‌اند، افزود: برای برپایی این موكب قریب 20 تریلی امكانات به عراق اعزام شد.

پذیرش زائران حسینی در موكب احمدبن موسی(ع) از 8 آبان آغاز شده است
غیاثی با تصریح اینكه پذیرش‌ها در این موكب از 8 آبان‌ماه جاری آغاز شده است، گفت: برای برپایی این موكب ما در طول سال برنامه‌ریزی داشتیم چرا كه این كار بزرگی است و نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد و اگر تقویم كاری نداشتیم مسلماً این كار محقق نمی‌شد.
فرمانده سپاه فجر فارس از پذیرش قریب 50 هزار نفر تاكنون در این موكب خبر داد و گفت: تا امروز حدود 17 هزار نفر پذیرش بیمار در درمانگاه موكب احمدبن موسی(ع) صورت گرفته است.

موكب احمدبن موسی(ع) تنها متعلق به مردم فارس نیست

وی، طبخ و توزیع روزانه 30 هزار پرس غذا در سه وعده صبح، ظهر و شب را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این موكب برشمرد و گفت: این موكب میزبان تمام زائران اربعین حسینی است و تنها متعلق به استان فارس نیست.
غیاثی اظهار كرد: بیش از 50 درصد میهمانان ما از مردم فارس بوده است و مابقی از استان‌های دیگر و كشورهای مختلف بوده‌اند چرا كه این یك كار عمومی است و اختصاص به استان فارس ندارد البته به دلیل اینكه این موكب در مسیر نجف به كربلا قرار دارد، با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
فرمانده سپاه فجر فارس با تصریح اینكه تمام تلاش ما بر این بود تا خدمات ارائه شده در این موكب در شأن زوار امام حسین(ع) باشد، گفت: قریب 400 نفر در این موكب به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند البته كسانی كه در این موكب تلاش می‌كنند در حقیقت اقامه عزای با معرفت حسینی را انجام می‌دهند.
وی به حضور اصحاب رسانه فارس در میان زائران پیاده اربعین حسینی اشاره و ابراز امیدواری كرد كه آنان بتوانند با كسب تجربه برای سال‌های بعد نیز اخبار پیاده‌روی اربعین حسینی و همچنین خدمات ارائه شده به زائران حسینی را منعكس كنند.
غیاثی در پایان اظهار كرد: طی بازدید مفصلی كه امروز از موكب احمدبن موسی(ع) داشتم به حمد الهی مشاهده كردم كه تمام خادمان حسینی نهایت تلاش خود را می‌كنند به طوری كه در این بازدید حتی یك مورد مشكل هم مطرح نشد.
captcha