برنامه‌ریزی برای معلولان بدون مشارکت آنها بیهوده است
کد خبر: 3550232
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
رضایی:

برنامه‌ریزی برای معلولان بدون مشارکت آنها بیهوده است

گروه اجتماعی: نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات جامعه معلولان خمین گفت: برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت معلولان در جامعه نیازمند هم فکری این قشر است زیرا تصمیم گیری بدون آگاهی از مشکلات و پیشنهادات آنها کاری بیهوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مرکزی، محمد ابراهیم رضایی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه 11 آذرماه در دیدار با جمعی از معلولان این شهرستان در مرکز توانبخشی خمین گفت: تعداد زیادی از معلولان، تحصیلات عالی دارند و باید زمینه حضور بیشتر آنها در فعالیت‌های اجتماعی فراهم شود.
وی افزود: برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت معلولان در جامعه نیازمند هم فکری این قشر است زیرا تصمیم گیری بدون آگاهی از مشکلات و پیشنهادات آنها کاری بیهوده است.
رضایی با بیان اینکه معلولان نباید منتظر کمک و استخدام‌های دولتی باشند ادامه داد: شناخت استعدادهای افراد معلول و اشتغال‌زایی با بیمه و بازنشستگی برای آنها ضرورت بیشتری نسبت به کمک‌های کوتاه مدت دارد. معلولان با عزم و اراده و باور توانمند بودنشان می‌توانند مشکلاتی که در جامعه دارند را حل کنند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی وظایفی بر عهده شورای شهر گذاشته شده است تصریح کرد: وظایف شورای شهر در بخش‌های خدماتی، رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تعریف شده است اما کارکرد قابل توجهی ندارند. متأسفانه عملکرد شورای شهر برای مناسب‌سازی فضای شهری در تردد معلولان خوب نیست و کارکرد بسیاری از تصمیمات مختصصین به نشست‌ها، محدود در اتاق‌های سربسته است.
رضایی مدیریت شهری و شورای شهر را ناکارآمد دانست و خاطرنشان کرد: معلولان نباید به دلیل وضعیت نامناسب پیاده‌روها و خیابان‌ها خانه‌نشین شوند و از فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دور بمانند.
یادآور می‌شود: در این دیدار جامعه معلولان خمین مشکلات اشتغال، مسکن، اقتصادی و درمان خود را بیان کردند.
captcha