خدمات آموزشی به اتباع خارجی همانند ایرانیان صورت گرفته است
کد خبر: 3551385
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
ملك‌پور:

خدمات آموزشی به اتباع خارجی همانند ایرانیان صورت گرفته است

گروه اجتماعی: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس گفت: در بحث سوادآموزی، خدمات آموزشی به اتباع خارجی نیز همانند ایرانیان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، عیسی ملك‌پور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس امروز، 15 آذر در جلسه‌ای با بازرسان كمیساریای عالی پناهندگان در شیراز، گفت: استان فارس تاکنون 2040 نفر اتباع خارجی را تحت پوشش  کلاس‌های سواد آموزی قرار داده است.
وی با بیان اینكه در بحث سوادآموزی، خدمات آموزشی به اتباع خارجی نیز همانند ایرانیان انجام شده است، افزود: برای ارائه پوشش آموزشی به اتباع خارجی ابتدا کمیته اجرایی برای آموزش آنان تشکیل شد و باتوجه به  قرارداد کمیساریا تعداد 542 تن از پناهندگان گروه سنی 10 تا 49 سال که به عنوان سهمیه فارس اعلام شده بود به صورت کامل جذب شدند.
ملک‌پور افزود: بر اساس بررسی‌ها، بیشترین جمعیت اتباع در نواحی چهارگانه شیراز و شهرستان مرودشت مستقر بوده‌اند که اولویت پوشش نیز به همین مناطق داده و در تامین آموزش دهندگان این طرح نیز از افرادی استفاده شد که علاوه بر علاقمندی، بیشترین سابقه آموزش به اتباع را داشتند.
وی گفت: با هدف نظارت بر کلاس‌های تشکیل شده و چگونگی آموزش پناهندگان، به صورت ویژه، برنامه‌ریزی و بیش از 60 بازدید از این کلاس‌ها انجام شده است.
ملک‌پور گفت: معاونت سواد آموزی علی‌رغم آنكه در حوزه آموزش سواد تعهد دارد، اما در کنار آموزش خواندن و نوشتن و حساب کردن، به آموزش‌های جنبی مانند آموزش مهارت‌های زندگی، سبک بهتر زندگی و مشاوره‌ای نیز توجه داشته است.
معاون سواد آموزی  آموزش و پرورش فارس افزود: در همین راستا آموزش ریاضی 70 ساعت، فارسی 260 ساعت و فرهنگ اسلامی 70  ساعت، جمعاً 400 ساعت، پیش‌بینی شده و در صورت عدم کفایت این مدت زمان برای مخاطبان، امكان افزایش مدت تا 550 ساعت نیز فراهم شده است.
فرانسواز جبریلی، دستیار کنترل پروژه سوادآموزی کمیساریای عالی پناهندگان نیز در این دیدار گفت: عملكرد معاونت سوادآموزی فارس در زمینه  آموزش پناهندگان کمیساریای عالی بسیار خوب و چشم گیر است  .
وی افزود: در زمینه آموزش اتباع، کمیساریا تنها تعداد با  6 استان کشور قرار داد همکاری دارد که به ترتیب  شامل استان‌های کرمان با 810 سواد آموز، فارس با 540 سواد آموز، قم با 480 سواد آموز، خراسان رضوی با 480 سواد آموز، شهرستان‌های تهران با 450 سواد آموز و سمنان با 240 سواد آموز را شامل می‌شود.
نماینده کمیساریای عالی پناهندگان همچنین گفت: دفتر کمیساریای عالی پناهندگان می‌تواند در زمینه آموزش در استان‌های دیگر از توانمندی مدرسان فارس استفاده كند.
captcha