طرح آموزش نماز در مدارس کرج اجرا می‌شود
کد خبر: 3555373
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

طرح آموزش نماز در مدارس کرج اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه طرح آموزش نماز در مدارس کرج اجرا می‌شود، گفت: این طرح برای نخستین بار توسط مدیریت شهری اجرا می‌شود.

فاطمه اسکندری عضو شورای شهر کرج در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: خداوند دو موهبت الهی را مختص انسان قرار داد. اولین موهبت عقلانیت است که اصلی ترین وجه تمایز انسان و سایر مخلوقات به حساب می‌آید. موهبت دوم این است که این دو در کنار یکدیگر بشریت را به نقطه مطلوب خلقت می‌رساند.
وی افزود: انسان به سبب عقلانیتی که از سوی پروردگار یکتا دریافت کرده است، تنها مخلوقی است که گنجایش و توانایی درک ارزش و ذات واقعی باری‌تعالی را دارد.
این مسئول عبادت را از جلوه‌های مهم دین و نماز را پرچم دین دانست و گفت: در روایات نماز پایه و محور دین و عامل اصلی جلوگیری از سقوط انسان به گمراهی بیان شده است.
اسکندری تاکید کرد: همه باید برای فرهنگ‌سازی نماز در جامعه تلاش کنند زیرا توسعه و ترویج ارزش‌های اسلامی از جمله مقوله نماز، نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
عضور شورای شهر کرج در ادامه از اجرای طرح آموزش نماز در کرج سخن به میان آورد و گفت: این طرح در بازه زمانی که دانش‌آموزان در مدرسه هستند و بدون دریافت هزینه از اولیا اجرا می‌شود.
وی ابراز کرد: هزینه اجرای این طرح توسط مدیریت شهری پرداخت و به طور تقریبی نزدیک به 40 میلیون تومان صرف این کار می‌شود.
captcha