نیاز مؤسسات خودجوش مردمی به حمایت دستگاه‌های دولتی
کد خبر: 3567385
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
یک فعال قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

نیاز مؤسسات خودجوش مردمی به حمایت دستگاه‌های دولتی

گروه فعالیت‌های قرآنی: لیلا صندوقی با اشاره به اینکه مؤسسات از هیچ منبع مالی و کمک بلاعوض دولتی برخوردار نیستند، گفت: با توجه به اینکه مؤسسات به شیوه طرح و برنامه‌ای اداره می‌شوند باید تدبیری اندیشیده شود تا دستگاه‌های دولتی برنامه‌های قرآنی خود را به مؤسسات واگذار کنند.

لیلا صندوقی، فعال قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی استان از دهه 60 تاکنون، گفت: مجمع قاریان و حافظان قرآن و عترت استان کرمانشاه در دهه 60 حضور پرشور و پررونقی در بحث آموزش، نشر و ترویج فرهنگ قرآنی داشته و دارد که این فعالیت‌ها در استان بسیار مؤثر بوده است.
وی درادامه افزود: بعد از آن در سال 79 که بحث مراحل ثبت و صدور مجوز مؤسسات آغاز شد اولین مؤسسه تحت عنوان اعجازالقرآن در استان کرمانشاه گام در مسیر اعتلای قرآنی نهاد.
مدیر مؤسسه اعجاز القرآن با بیان اینکه این مؤسسه اولین مؤسسه پس از جامعه قاریان و حافظان قرآن در استان است، گفت: پس از صدور مجوز مؤسسات تصور بر این بود که مؤسسات می‌توانند با ارائه یک برنامه کاربردی کار را از بحث حقیقی خارج و به بحث حقوقی وارد کنند تا عملاً در کنار دولت اهداف بلندتری را دنبال کنند که این اهداف هم منحصرا در مسیر اعتلای اهداف قرآنی بوده است، اما در این مسیر به مشکلات برخوردیم.
صندوقی تصریح کرد: از جمله این مشکلات موازی کاری و تعداد مرجع صدور مجوز بود که در نهایت به تشکیل معاونت قرآن و عترت در کشور رسیدیم.
این فعال فرهنگی اظهار کرد: این معاونت تشکیل شد تا مؤسسات را اداره کند و در این میان نقش تأسیس مؤسسات نیز اشتغال‌زایی بود.
این فعال قرآنی استان افزود: باتوجه به نقش مؤسسات، دولت باید تعامل ویژه‌ای در بحث قرآنی با آن‌ها داشته باشد و در این مسیر باید مؤسسات باتوجه به نقش آن‌ها به دستگاه‌های دولتی ارجاع شوند، دستگاه‌های دولتی که برنامه‌های قرآنی دارند.
صندوقی تصریح کرد: و این امر باتوجه به این است که مؤسسات هیچ منبع مالی و کمک بلاعوض دولتی ندارند و با طرح و برنامه اداره می‌شوند. باید تدبیری اندیشیده شود تا دستگاه‌ها برنامه‌های قرآنی خود را به مؤسسات بدهند  و به‌طبع بار مالی دولت نیز کمتر خواهد شد.
وی اظهار کرد: مؤسسات با دستگاه‌های دولتی تعاملی ندارند، مگر اندک مؤسساتی و این مشکل به دلیل نداشتن تعامل معاونت با دستگاه‌های دولتی است.
این فعال قرآنی در پایان تأکید کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری ستون فرهنگ قرآن است و حال باتوجه به فرمایش رهبری، توجه خاص در این حوزه حمایت از کلام متولیان است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لیلا صندوقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۲۰:۵۵
0
0
ضمن تشکر از خبر نگار محترم در متن خبر اشتباه نگارش گردیده دستگاه های دولتی تعاملی با موسسات ندارند نهایت کلام بنده این است که موسسات بایستی به دستگاه های متولی قران در کشور معرفی شوند
captcha