فعالیت‌های تربیتی سیستم آموزشی دانش‌آموز محور است
کد خبر: 3581922
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

فعالیت‌های تربیتی سیستم آموزشی دانش‌آموز محور است

گروه اجتماعی: رئیس اداره امور تربیتی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اشاره به تبیین نقش مربی پرورشی به‌عنوان راهبر تغییر نگرش مدیران مدارس گفت: این نهاد آموزشی و تربیتی سعی می‌کند دانش‌آموز محور عمل کند و فعالیت‌های پرورشی را بر عهده خود دانش‌آموزان بگذارد.

محمد نصرتی، رئیس اداره امورتربیتی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی در خمین گفت: هزار نیروی پرورشی شامل 700 معاون پرورشی و مشاوران آموزش‌وپرورش و 300 مربی پرورشی در استان مشغول به کار هستند.
وی افزود: استان مرکزی امسال یکی از 15 استان برتر در کشور از نظر فعالیت‌های امورتربیتی است و 2 نفر از مربیان رتبه برتر الگوی تدریس و یک نفر رتبه برتر تجربیات برتر تربیتی را کسب کردند. 
نصرتی با اشاره به اینکه به ازای بیش از 150 دانش‌آموز نیاز به یک مربی پرورشی در مدرسه داریم ادامه داد: کمبود نیروی پرورشی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استان است درواقع 6 هزار ساعت نیروی پرورشی در استان کم داریم، به خدمت گرفتن نیروهای بازنشسته، جذب نیروی انسانی از پردیس فرهنگیان و استفاده از مربیان پرورشی حق التدریس به صورت اضافه کار از اقدامات جبرانی کمبود نیروی پرورشی در استان است.
رئیس اداره امورتربیتی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه از سال 91 نیروهای متخصص امور تربیتی از پردیس فرهنگیان وارد مدارس شدند گفت: استفاده از معاون پرورشی در سه مدرسه به منظور توزیع متوازن نیروی انسانی از دیگر اقدامات آموزش‌وپرورش استان بود.
وی افزود:  تبیین نقش مربی و معاون پرورشی به عنوان راهبر تغییر نگرش مدیران آموزشگاه‌ها با رویکرد تربیتی، مشارکت جویی و تعمیم نقش تربیتی سایر کارکنان مدارس از اقدامات مهم و اساسی آموزش‌وپرورش است، این نهاد آموزشی و تربیتی سعی کرده دانش‌آموز محور عمل کند و کارهای پرورشی را بر عهده خود دانش‌آموزان در مدارس بگذارد.
نصرتی ادامه داد: به منظور آمادگی و مقابله مربیان پرورشی با آسیب‌هایی مانند فضای مجازی در جهت به روز کردن اطلاعات و توانمندسازی حرفه‌ای آنها تلاش‌های خوبی شده است.
رئیس اداره امورتربیتی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش نقش هنر در تربیت، با حضور همه مربیان تربیتی استان از جمله اقدامات این نهاد برای توانمند کردن مربیان است.
captcha