كمیته نخبگان شاهد و ایثارگر در فارس تشكیل شود
کد خبر: 3582173
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
افشانی:

كمیته نخبگان شاهد و ایثارگر در فارس تشكیل شود

گروه اجتماعی: استاندار فارس خواستار تشكیل كمیته نخبگان شاهد و ایثارگر به منظور بهره‌گیری از تخصص و تعهدشان در مناصب مدیریتی استان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدمحمد علی افشانی، استاندار فارس عصر دیروز، 17 اسفندماه در دیدار با جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر این استان كه در آستانه فرا رسیدن روز شهید برگزار شد، خواستار تشكیل كمیته نخبگان شاهد و ایثارگر و ارائه رزومه كاری و سوابق تحصیلی آن‌ها به منظور بهره‌گیری از تخصص و تعهدشان در مناصب مدیریتی استان شد.
وی ضمن گرامیداشت روز شهدا و یاد و خاطره دلاورمردی‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس گفت: نخبگان شاهد و ایثارگر دارای دو ویژگی علم و ایثار هستند که این ظرفیت عظیم می‌تواند منشأ خدمات بسیاری برای جامعه باشد
.
استاندار فارس افزود: امروز ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم چراکه آن‌ها سال‌ها قبل دین خود را به کشور ادا کردند و در حال حاضر ما بدهکار آن‌ها هستیم.
افشانی بیان كرد: امروز کار جانبازان ما از شهدا سخت‌تر است زیرا باید با رنج و درد مجروحیت زندگی کرده و تحمل کنند و مناعت طبع آن‌ها و بزرگواری‌شان اجازه حرف زدن را نیز از آن‌ها گرفته است.
استاندار فارس گفت: امروز آنچه در کشور در اختیار ما است وامی است که شهدا و ایثارگران به ما دادند و ما را بدهکار خود کرده‌اند و باید با خدمت صادقانه به کشور، این وام را پرداخت کنیم.
وی با تصریح اینكه شهدای 8 سال دفاع مقدس خصوصاً شهدای سال‌های ابتدایی جنگ كه كمبود امكانات و تجهیزات بود از همه هستی خود گذشتند تا دیگران بمانند، گفت: همواره ملت ایران و كسانی كه دلشان برای نظام و مملكت می‌سوزد و قلبشان برای آن می‌تپد این موضوع را به خوبی درك می‌كنند و همیشه قدردان شهدا و جانبازان و ایثارگران هستند
.
افشانی با یادآوری اینكه جانبازان با تحمل درد و رنج در حال حاضر جهاد اكبر را كه همان مبارزه با نفس است، را به خوبی انجام می‌دهند و قله‌های صبر و استقامت را فتح كرده‌اند، گفت: در شرایط فعلی كه دور تا دور كشور را جنگ فراگرفته همین تجربه 8 سال دفاع مقدس است كه سبب شده تا هیچ كس نتواند چشم طمعی به مملكت ما داشته باشد و همان ایثارگری و فداكاری‌ها باعث شده تا امنیت امروزی بر كشور حاكم باشد و همه قدردان رزمندگان خواهیم بود.
افشانی در ادامه تعهد و تخصص را لازمه مدیریت دانست و افزود: همیشه یكی از شاخصه‌هایی را كه برای انتصاب مدیران و ابلاغ حكم آنها در نظر دارم این است كه فرد مورد نظر جزو خانواده معظم شهدا و جانبازان بوده و دارای تعهد و تخصص نیز باشد كه در این خصوص نیز سهم مدیران منصوب شده با این شرایط قابل قبول است.
استاندار فارس با بیان اینكه در دنیای امروزی سلاح دیگر عامل برتری نبوده عصر كنونی عصر دانش بشری است، چون همین دانش می‌تواند سازنده سلاح باشد، گفت: استقلال كشور در گرو داشتن توانایی‌های علمی است و جامعه غنی می‌تواند استقلال خود را حفظ كند.
وی همچنین نقش یادگاران شهدا را یادآور شد و گفت: فرزندان شهدا و جانبازان باید مشی پدران خود را الگوی خود قرار دهند و تلاش كنند همانگونه كه پدرانشان در آن زمان در میدان نبرد موفقیت‌هایی را كسب كردند آن‌ها نیز در حال حاضر در میادین علمی افتخارآفرین باشند چرا كه نیاز و ضرورت حفظ و بقای نظام است.
وی به برخی از دستاورهای دولت در عرصه خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره كرد و افزود: دولت در شرایط نسبتاً دشوار مالی قرار دارد و با اوراق مالی پروژه‌های بزرگ را اداره می‌كند اما با توجه به وجود چنین مشكلاتی ساخت مجتمع بزرگ توانبخشی در فارس هرچند كه درمقابل خدماتی كه باید ارائه شود خیلی فاصله وجود دارد كار خوبی بود كه صورت گرفت .
captcha