دانش‌آموزان پسر مدارس عشایر سراسر كشور در شیراز به جشن تكلیف می‌روند
کد خبر: 3587754
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
نظری:

دانش‌آموزان پسر مدارس عشایر سراسر كشور در شیراز به جشن تكلیف می‌روند

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از برگزاری جشن تكلیف دانش‌آموزان پسر مدارس عشایر کشور در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد نظری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 19 فروردین‌ماه در جمع اعضای ستاد استانی برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر عشایر کشور در شیراز با اشاره به برگزاری این برنامه گفت: این برنامه ازهفتم تا دهم اردیبهشت‌ماه در اردوگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم جشن عبادت از شیوه‌های ارجمند و سنت‌های در خور ستایش است که برگزاری آن پس از انقلاب اسلامی رواج یافت، گفت: این برنامه در راستای اهداف تعلیم و تربیت و اجرایی كردن منویات ورهنمودهای مقام معظم رهبری به اجلاس‌های بیست و پنج‌گانه كشوری نماز و در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: در این برنامه 400 نفر از دانش‌آموزان پسر مكلف دوره متوسطه اول عشایر استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، یزد و فارس حضور خواهند داشت.

نظری اظهار كرد: در کنار برنامه جشن نیز کارگاه‌های آموزشی متعددی با عناوین تولد معنوی، بهار بندگی، صحت قرائت نماز، احكام، آشنایی با تقلید و مرجعیت، نشاط و شادابی، نجوم و قبله‌شناسی و فرهنگ تشکربرای دانش‌آموزان شرکت‌کننده برگزار خواهد شد.

وی، زیارت حرم مطهر شاهچراغ(ع) و بازدید از ابنیه تاریخی و فرهنگی شامل تخت‌جمشید، حافظیه، سعدیه را از جمله برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده برای این دانش‌آموزان برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در پایان از راه‌اندازی 11 کمیته در آموزش و پرورش فارس برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم خبر داد.

captcha