حمایت 50 میلیاردی خیرین استان مرکزی از سیستم آموزشی
کد خبر: 3589133
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

حمایت 50 میلیاردی خیرین استان مرکزی از سیستم آموزشی

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: خیرین هر سال مبلغی حدود 50 میلیارد تومان به مجموعه آموزش‌وپرورش استان کمک می‌کنند، علاوه بر کمک مادی که بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند، این اقدام توسعه فرهنگ خیرخواهی و ترغیب سایر خیرین را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، امروز، 23 فروردین در جلسه شورای آموزش‌وپرورش که در استانداری مرکزی برگزار شد، تصریح کرد: کمک خیرین به این اداره‌کل یکی از مهمترین رویدادهای مهم محسوب می‌شود، ما به عنوان متولی سیستم آموزشی وظیفه داریم از خیرینی که در این حوزه سرمایه گذاری مادی و معنوی کردند تجلیل کنیم. 
وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز هرسال گامی در راستای تقدیر از خدمات و سرمایه گذاری افراد خیرخواه و نوع دوست است این مراسم در سطح کشور و استان برگزار و از خیرین و مشارکت آنها در حوزه آموزش قدردانی می‌شود. 
فولادوند بابیان اینکه خیرین هر سال مبلغی حدود 50 میلیارد تومان به مجموعه آموزش‌وپرورش استان اهدا می‌کنند، ابراز کرد: علاوه بر کمک مادی که بسیاری از مشکلات مجموعه را رفع می‌کند، این اقدام توسعه فرهنگ خیرخواهی را در بطن خود نهفته دارد که در سایه این اقدام، سایر خیرین نیز به چنین مشارکتی ترغیب می‌شوند. 
وی کمک مادی و معنوی را جزئی از آموزه‌های دینی و اخلاقی عنوان کرد و افزود: در جشنواره هجدهم که سال گذشته انجام شد خیرین به تعهدات خود عمل کردند و در جشنواره نوزدهم نیز که اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود از خدمات آنها تجلیل خواهد شد. 
این مقام مسئول بیان کرد: استان مرکزی در سال گذشته طبق گزارش سازمان نوسازی کشور، رتبه برتر را از آن خود کرد بدون شک میزان کمک خیرین در استان‌هایی مثل خراسان رضوی، اصفهان و تهران بسیار بالاتر از استان مرکزی است، اما با توجه به پروژه‌های انجام شده که سهم خیرین در اتمام پروژه‌های نیمه کاره استان 70 درصد است، این رتبه به استان اختصاص یافت. 
وی اضافه کرد: آموزش‌وپرورش هیچ تکلیفی در ارائه خدمات به مسافرین ندارد اما برحسب اقتضائات یکی از دستگاه‌های مؤثر در اسکان نوروزی مسافران نیز هست، نوروز سال جاری 86 مدرسه در استان با تجهیز 700 کلاس درس، اسکان مسافرین را انجام دادند، طی این اقدام 7600 خانواده در قالب 28هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند. 
فولادوند در بخشی از سخنان خود به سالروز شهادت استاد شهید مطهری نیز اشاره کرد و گفت: درست است که انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری را در پیش داریم اما دلیل نمی‌شود ما از برنامه‌های مناسبتی در هفته معلم غفلت کنیم این برنامه‌ها با شکوه هرچه تمامتر اجرایی می‌شود. 
وی ادامه داد: تا دوسال قبل برای مشخص شدن معلم نمونه، شاخص‌های کمی وجود داشت اما در سال‌های اخیر روند انتخاب معلم نمونه تغییر کرده، به جای ارسال مدارک و موفقیت‌ها، نقش معلم در جایگاه واقعی خود تعریف شد، طی این سال‌ها میزان تأثیرگذاری معلم در ترویج اخلاق حسنه در کلاس و خروجی آن در پیشرفت دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار گرفت. 
فولادوند از ثبت نام دانش‌آموزان جدید الورود به مقطع دوم متوسطه خبر داد و افزود: برای انتخاب رشته تحصیلی در این مقطع تحصیلی، هدایت تحصیلی را به همراه تست روانشناسی آغاز کرده‌ایم. دانش‌آموز در مدرسه یا منزل از طریق سیستم الکترونیکی به شبکه متصل می‌شود تست را انجام داده و پس از آن نظر دبیر و نمرات ضمیمه خواهد شد در نهایت رشته ثبت نامی طی ماه‌های آینده مشخص خواهد شد. 
به گزارش ایکنا؛ بهرام حسین آبادی، معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان نیز در این نشست گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به تقویت جایگاه و منزلت اجتماعی معلم تاکید دارد و با استفاده از ظرفیت مطبوعات و رسانه ملی این امر مورد توجه قرار گرفته است. 
وی تصریح کرد: در سال 85 تحقیقی در مورد جایگاه معلم انجام شد که متأسفانه در بین سایر مشاغل، جایگاه خوبی در بین مردم به دست نیاورد اما در حوزه اعتماد مردم به جامعه فرهنگی، شغل معلمی در رتبه اول قرار دارد. 
حسین آبادی ادامه داد: از بین 15هزار معلم یک نفر جهت دیدار با رهبری که هفته دوم اردیبهشت ماه اتجام می‌شود اعزام خواهد شد، دیدار معلمان نمونه با آیت‌الله دری نجف آبادی، تجلیل از خانواده معظم شهدا، عیادت از کارکنان فرهنگی صعب‌العلاج، تجلیل از 500 نفر از فرهنگیان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری مسابقه از آثار شهید مطهری، معرفی معلمان فرهیخته با جلوه‌های ویژه معلمی و برگزاری مراسم تجلیل از معلمان در مدارس با مشارکت اولیا بخشی از برنامه‌های هفته معلم است.
معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان در پایان اظهار کرد: مشارکت مسئولان در مراسم تجلیل از معلمان، همکاری صدا و سیما، مشارکت اعضای شورای شهر با آموزش‌و‌پرورش در اجرای برنامه‌های هفته معلم انتظار ما از شورای آموزش‌وپرورش است. امسال برای اولین بار یکی از مؤسسات غیر دولتی در اقدامی خیرخواهانه از فرهنگیان حامی مؤسسات خیریه تجلیل می‌کند.
captcha