برخی از قوانین مجلس به ضرر روستائیان است/ نیازمند اندیشه کارساز و عملیاتی هستیم
کد خبر: 3591347
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
معاون دهیاری‌های کشور بیان کرد:

برخی از قوانین مجلس به ضرر روستائیان است/ نیازمند اندیشه کارساز و عملیاتی هستیم

گروه شهرستان‌ها: معاون امور دهیاری‌های کشور با بیان اینکه برخی از قوانین مجلس به ضرر روستائیان است، گفت: برای تغییر رویکرد در روستا بیشتر از آب برای یک کویر تشنه نیازمند اندیشه‌های کارساز و عملیاتی هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دکتر سعیدرضا جندقیان، معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در همایش ملی بررسی راهکارهای مدیریت توسعه کارآفرینی روستایی در سبزوار که صبح امروز، 30 فروردین در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، با اشاره به اینکه کشور ایران را باید ایرانی بسازد، اظهار کرد: اگر بخواهیم در نظام بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی کشور که با کندی انجام می‌شود، منتظر برنامه‌های دولت بمانیم با توجه به هزاران قانون و مصوبه و دستورالعمل کشوری که گاهی برخی از آن‌ها با همدیگر تعارض و تقابل دارند، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
وی با اشاره به مدیریت‌های غلط و مسئولیت‌هایی که با مدارک غیر مرتبط کاری پذیرفته می‌شوند، تأکید کرد: به عنوان نمونه بسیاری از مسئولان لیسانس ادبیات و یا مهندسی عمران دارند و نشسته‌اند برای روستا برنامه‌ریزی می‌کنند در حالی که برنامه‌ریزی مسئله استاتیک و مقاومت مصالح نیست که بخواهند حساب کنند، برنامه‌ریزی قانون و قواعد خاص خودش را دارد.
معاون امور دهیاری‌های کشور افزود: گاهی اوقات با بودجه کمی که به روستاها و دهیاری‌ها پرداخت می‌کنیم، انتظار داریم بسیاری از مشکلات حل شود در حالی که فقط هزینه رفت و آمد دهیاران می‌شود.
جندقیان با ابراز اینکه از سال 1382 تاکنون 10 هزار و سیصد میلیارد تومان به 33 هزار و 500 دهیاری‌ کشور کمک مالی شده است، تصریح کرد: برای توسعه روستایی بایدنهاد سازی و تغییر رویکرد انجام شود.
وی با بیان اینکه برخی از قوانین مجلس به ضرر روستائیان است، ادامه داد: برای تغییر رویکرد در روستا بیشتر از آب برای یک کویر تشنه نیازمند اندیشه‌های کارساز و عملیاتی هستیم.
وی با گلایه از رها کردن برخی از تولیدات خوراکی در روستاها که از قدیم از جمله تولید مرغ و تخم و مرغ مرسوم بوده است، افزود: جای تأسف است که برای مصرف روستای خراسان رضوی از اصفهان تخم مرغ می‌آورند.
captcha